Wartość rynku wody butelkowanej może wzrosnąć o 400 mln zł

Autor: Puls Biznesu 2 września 2010 09:08

Sprzedaż wody butelkowanej w Polsce rośnie w zaskakującym tempie. W czerwcu i lipcu tego roku jej sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt procent rok do roku. Specjaliści z Nestle Waters Polska szacują, że wartość rynku wody butelkowanej w tym roku wzrośnie o ok. 15 proc. z 2,5 mld zł w 2009 r. W ostatnich latach rynek ten rósł w tempie 4-8 proc. rocznie - czytamy w Pulsie Biznesu.

Na polskim rynku wody butelkowanej działa wielu graczy, choć liczących się firm jest pięć: Nestle Waters (Nałęczowianka), Polskie Zdroje (Cisowianka), Danone (Żywiec Zdrój), PepsiCo (Górska Natura) i Coca-Cola (Kropla Beskidu). Firmy te kontrolują łącznie 50 proc. rynku.

Jak informuje Puls Biznesu na naszym rynku funkcjonuje aż 200 marek. Zdaniem specjalistów liczba producentów i marek w najbliższych latach będzie się zmniejszać, bo docelowo będzie miejsce dla około 20 marek: 10 silnych ogólnopolskich i 10 lokalnych.

W 2009 r. spożycie wody butelkowanej wyniosło w Polsce 70 litrów na jedną osobę. Dla porównania europejski poziom spożycia wody to 112 litrów i ciągle rośnie.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane