REKLAMA
REKLAMA

Wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie w tym roku do 61,3 mld zł

www.portalspozywczy.pl 8 października 2014 13:44

Rośnie coraz bardzie popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia. Dlatego też ta tendencja będzie wykorzystywana stopniowo przez wiodących producentów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą poszerzać swoje portfele produktów zdrowej żywności - ocenia firma badawcza Euromonitor International.

REKLAMA
Euromonitor wskazuje, że lokalne firmy okazały się dużymi przeciwnikami, aktywnie zaangażowanymi w reklamy, jak również w rozwój nowych produktów i chociaż międzynarodowi giganci tacy jak Nestle Polska czy Unilever Polska utrzymują czołowe miejsca w większości kategorii żywności pakowanej, to krajowi producenci wykorzystują wybrane nisze i rozszerzają w nich swoją obecność, co okazało się dochodową strategią, a przykładami mogą być Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, Agros Nova, ZT Kruszwica, makarony Lubella, zakłady mięsne Animex czy producent mrożonek Polski Ogród.

Według Euromonitor International wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie w tym roku do 61,3 miliarda złotych z 61 miliardów w 2013 roku, oraz do 61,8 miliarda złotych w 2015 roku.

Spośród produktów żywności pakowanej, największy segment stanowi nabiał - jego wartość w 2013 roku wyniosła ok. 15,5 miliarda złotych, a zgodnie z prognozami Euromonitora wzrośnie w 2014 roku do 15,7 miliarda złotych oraz do 15,9 miliarda w 2015 roku.
Dużą część rynku stanowią też pakowane wyroby piekarnicze, na które Polacy wydali w 2013 roku 11,9 miliarda złotych, a w tym roku wydadzą 11,8 miliarda złotych, zaś w 2015 roku ta kwota może wynieść 11,7 miliarda złotych.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA