REKLAMA
REKLAMA

Wędliny plasterkowane pod markami własnymi rozpychają się na sklepowej półce

www.portalspozywczy.pl 22 lutego 2013 20:52

Na półkach samoobsługowych z wędlinami plasterkowanymi i paczkowanymi udział marek własnych dochodzi nawet do 30 proc. Poszczególne sieci stosują jednak różne rozwiązania - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Regis.

REKLAMA

Auchan, Real i Carrefour korzystają ze swego znaku handlowego rozciągając go również na produkty. Posiadają produkty Private Label pierwszej, drugiej i trzeciej generacji.

Sieć Tesco postawiła na wszystkie generacje produktów, wprowadziła już kategorię wysokiej jakości i wyższej ceny -Tesco Finest. Na półce z wędlinami paczkowanymi produktem tej marki są parówki z szynki. Oprócz tego pod marką Tesco istnieje linia Polskie Wędliny. Odrębną linię nie podpiętą pod markę Tesco są Wędliny Domowe. Zgodnie z rozwojem poszczególnych generacji Linia Polskie Wędliny graficznie nawiązuje do jednej z marek "A" jednego z największych producentów wędlin w Polsce (superbrand).

Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny detalicznej, badania własne Regis potwierdzają teorię i genezę Private Label. Produkty tej samej jakości (wg. deklarowanych zawartości mięsa na etykiecie) pod marką własną kosztują dwukrotnie mniej od produktu superbrand w danej grupie produktowej (półka Auchan - polędwica sopocka Auchan z kciukiem o deklarowanej zawartości mięsa 70 proc. kosztuje 10,66 zł/kg a polędwica sopocka marki Morliny o tej samej deklarowanej zawartości mięsa kosztuje 21,74 zł/kg).

Stosunek jakości do ceny potwierdza teorię, iż superbrand pozwala na wyższe pozycjonowanie cenowe.

Jak wygląda sytuacja w dyskontach? Lidl - to sieć, która inwestuje zarówno w markę detalisty - jak i w marki Private Label. W omawianej grupie towarowej nie posiada w ogóle marek producentów dając innym przykład, że można w ten sposób z sukcesem prowadzić działalność i przyciągać klientów.

Z raportu firmy Regis wynika, że przez ostatnie lata marka prywatna rosła w tempie co najmniej kilkukrotnie szybszym niż słynne marki producenckie. Marka prywatna dokonała pewnego przewrotu na rynku spychając marki producenckie do pozycji obronnych.

Marki prywatne rozprzestrzeniły się w powszechnie używanych kategoriach produktów masowych oraz we wszystkich segmentach rynkowych - economy i premium, spenetrowały różne kanały sprzedaży - online, convenience. Jest to zjawisko globalne.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA