Według badań firmy Nielsen wartość kategorii dań instant przekroczyła 924 mln zł

www.portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2012 15:11

Według badań firmy Nielsen wartość kategorii dań instant przekroczyła 924 mln zł

- Wartość kategorii dań instant rozumianych jako zupy "chińskie" (nudle), zupy błyskawiczne, fixy oraz dania gotowe instant w okresie czerwiec 2011 - maj 2012 w Polsce wyniosła 924,5 mln zł. W porównaniu do poprzedniego okresu rynek ten pozostaje stabilny. Największą sprzedaż wartościową generują zupy "chińskie", które odpowiadają za 41 proc. kategorii. Drugim w kolejności segmentem są fixy generujące 30 proc. wartości kategorii, a dalej zupy błyskawiczne (22 proc.) oraz dania gotowe Instant (7 proc.) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Justyna Duda, Client Executive, Nielsen.


Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, segment zup "chińskich" w ostatnim roku odnotował sprzedaż ponad 113 tys. ton za kwotę 382,8 mln zł. - Polacy na zakup popularnych zupek chińskich wydają najwięcej w kanale supermarketów (42,9 proc.) oraz w średnich sklepach spożywczych o powierzchni od 41 do 100 mkw. (21,5 proc.). Mniejsze znaczenie miały małe sklepy spożywcze (13,6 proc.), hipermarkety (11,1 proc.) i duże sklepy spożywcze o powierzchni od 101 do 300 mkw. (10,9 proc.) - mówi Justyna Duda.
Z danych Nelsena wynika, że sprzedaż segmentu fixów w ostatnim roku to 4,4 tys. ton produktu za kwotę 273,7 mln zł (w porównaniu z poprzednim rokiem można zaobserwować nieznaczną tendencję spadkową - sprzedaż zmniejszyła się odpowiednio o 2,8 i 3,4 proc.). - Polacy na zakup fixów wydają najwięcej w sklepach handlu wielkoformatowego (placówki powyżej 301 mkw.), które w okresie czerwiec'11 - maj'12 odpowiadały za 59,2 proc. wszystkich wydatków przeznaczonych na zakup tej kategorii. Wśród nich najbardziej popularny jest kanał supermarketów (41,3 proc.), hipermarkety wygenerowały 17,9 proc. sprzedaży kategorii. Za pozostałe wydatki odpowiadały średnie (17,2 proc.), duże (14,9 proc.) i małe (8,8 proc.) sklepy spożywcze - podaje specjalistka Nielsena.
Jak dodaje, zupy błyskawiczne tracą najmocniej. Warty 202,9 mln złotych segment zmniejszył się w porównaniu do poprzedniego okresu o 6,7 proc. Wolumen sprzedaży spadł aż o 21,6 proc. do 41,8 tys. ton. - Spadki nie są widoczne jedynie w kanale supermarketów, które w okresie czerwiec'11 - maj'12 odpowiadały za 37,5 proc. sprzedaży zup błyskawicznych. Mniejsze znaczenie mają sklepy spożywcze: średnie (23,6 proc.), małe (14,1 proc.), duże (12,3 proc.) oraz hipermarkety (12,5 proc.) - komentuje Justyna Duda.
Najmniejszy segment to dania gotowe instant. - W okresie czerwiec'11 - maj'12 ich sprzedaż wartościowa wyniosła 65,2 mln zł (wzrost o 4 proc.), sprzedaż wolumenowa to 1,5 tys. ton (wzrost o 19 proc. w porównaniu do poprzedniego roku). Segment ten najbardziej rośnie w średnich sklepach spożywczych (wzrost o 1,7pp do 24 proc.). Głownym miejscem zakupu pozostał kanał supermarketów (37,2 proc.). Za pozostałe wydatki odpowiadały hipermarkety (16,2 proc.), duże (13,1 proc.) i małe sklepy spożywcze (9,5 proc.) - podsumowuje nasza rozmówczyni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane