Wiek najważniejszym czynnikiem determinującym spożywcze wybory konsumentów

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2015 13:30

Jak wynika z globalnych badań, wiek jest najważniejszym czynnikiem determinującym spożywcze wybory konsumentów. To oznacza spore wyzwanie dla producentów żywności, w jaki sposób mają komunikować się z różnymi grupami odbiorców.

Badanie "Grocery Eye" przeprowadzone przez agencję Future Thinking wykazało, że 54 proc. osób w wieku od 16-34 uważa wyższość produktów ekologicznych nad tradycyjnymi, w porównaniu do zaledwie 30 proc. konsumentów powyżej 55. roku życia.

Jednak to młodsze pokolenie prowadzi mniej zdrowy styl życia. 80 proc. 16-34-latków kupuje regularnie świeże owoce i warzywa w porównaniu do 96 proc. konsumentów ponad 55-latków. Podobnie jest ze słodyczami - mniej starszych konsumentów kupuje je regularnie. Młodzi za to mają tendencję do kupowania przekąsek i spożywania ich między posiłkami.

Z badań wynika, że 40 proc. osób w wieku powyżej 55 lat uważa, że stosuje pożywne diety, w porównaniu do 28 proc. osób w wieku od 16-34. 

Jednym z czynników determinujących mniej zdrowe wybory młodych mogą być ich mniejsze dochody w porównaniu ze starszymi konsumentami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane