Wielkanocny popyt wsparł spożywcze i handlowe spółki z GPW

Autor: Puls Biznesu 14 kwietnia 2009 11:28

Do tej pory Wielkanoc była motorem napędzającym wyniki dla wielu spółek, szczególnie spożywczych oraz handlowych. Spowolnienie gospodarcze tego nie zmieniło. Już z badań przeprowadzonych przed świętami przez Pentora dla TVN CNBC Biznes wynikało, że na organizację świąt nieco ponad połowa (53 proc.) Polaków przeznaczy tyle samo pieniędzy co przed rokiem, więcej zdecyduje się wydać 18 proc., a mniej - 22 proc. - informuje Puls Biznesu.

Puls Biznesu przeprowadził własny wywiad, z którego wynika, że kryzys przegrał z tradycją i przyzwyczajeniami Polaków. Szturm na sklepy był nie mniejszy niż przed rokiem. Wzrost popytu odczuły przede wszystkim firmy spożywcze i handlowe.

- Kryzys nie zniechęcił konsumentów do zakupów przed świętami. W ostatnich dniach obserwowaliśmy wzrost sprzedaży w naszych delikatesach - mówi "PB" Jerzy Mazgaj, prezes Almy. - Było nawet lepiej niż rok temu. Jeśli chodzi o sklepy istniejące ponad 10 lat to dynamika była wyższa o 5 proc., w sklepach powyżej 2 lat wzrost wyniósł 15 proc. W placówkach istniejących od ponad roku skok wyniósł 30-40 proc. - dodał.

Zadowoleni z przedświątecznego handlu są nie tylko producenci żywności.

- W okresie przedświątecznym nie odczuwamy żadnego kryzysu. Przeciwnie, mieliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Patrząc, jak w tym roku rozwija się nasza branża, trudno uwierzyć, że w gospodarce jest gorzej - przyznaje "PB" Jan Kolański, prezes Jutrzenki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane