REKLAMA
REKLAMA

Wielkanocny popyt wsparł spożywcze i handlowe spółki z GPW

Autor: Puls Biznesu 14 kwietnia 2009 11:28

Do tej pory Wielkanoc była motorem napędzającym wyniki dla wielu spółek, szczególnie spożywczych oraz handlowych. Spowolnienie gospodarcze tego nie zmieniło. Już z badań przeprowadzonych przed świętami przez Pentora dla TVN CNBC Biznes wynikało, że na organizację świąt nieco ponad połowa (53 proc.) Polaków przeznaczy tyle samo pieniędzy co przed rokiem, więcej zdecyduje się wydać 18 proc., a mniej - 22 proc. - informuje Puls Biznesu.

REKLAMA

Puls Biznesu przeprowadził własny wywiad, z którego wynika, że kryzys przegrał z tradycją i przyzwyczajeniami Polaków. Szturm na sklepy był nie mniejszy niż przed rokiem. Wzrost popytu odczuły przede wszystkim firmy spożywcze i handlowe.

- Kryzys nie zniechęcił konsumentów do zakupów przed świętami. W ostatnich dniach obserwowaliśmy wzrost sprzedaży w naszych delikatesach - mówi "PB" Jerzy Mazgaj, prezes Almy. - Było nawet lepiej niż rok temu. Jeśli chodzi o sklepy istniejące ponad 10 lat to dynamika była wyższa o 5 proc., w sklepach powyżej 2 lat wzrost wyniósł 15 proc. W placówkach istniejących od ponad roku skok wyniósł 30-40 proc. - dodał.

Zadowoleni z przedświątecznego handlu są nie tylko producenci żywności.

- W okresie przedświątecznym nie odczuwamy żadnego kryzysu. Przeciwnie, mieliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Patrząc, jak w tym roku rozwija się nasza branża, trudno uwierzyć, że w gospodarce jest gorzej - przyznaje "PB" Jan Kolański, prezes Jutrzenki.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA