Wina musujące to 20 proc. wolumenu kategorii win gronowych, wzmacnianych i wermutów

www.portalspozywczy.pl 29 listopada 2014 20:28

Dużą rolę na polskim rynku wina odgrywają wina musujące. Choć ich sprzedaż nie rozwijała się w ostatnich latach tak szybko jak win spokojnych, to wciąż odpowiadają one za ponad 20 proc. wolumenu kategorii win gronowych, wzmacnianych i wermutów.

"Wynika to z faktu, że kategoria win ogółem jest wciąż bardzo mała, więc tradycja kupowania wina musującego z okazji sylwestra lub prywatnych okazji do świętowania odgrywa bardzo dużą rolę w skali całego rynku" - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanym przez KPMG.

„Dystrybutorzy i detaliści, z którymi rozmawialiśmy w ramach badania, potwierdzają jednak zgodnie - Polacy coraz częściej sięgają po wina musujące także bez szczególnej okazji, a jakość spożywanych trunków w ostatnich latach znacząco wzrosła. Klasyczny szampan, pomimo systematycznego wzrostu, pozostaje jednak kategorią całkowicie niszową" - czytamy dalej.

Jak podaje Comité interprofessionnel du vin de Champagne, w 2013 roku sprzedano do Polski 265,8 tys. butelek szampana. Jak wskazują dane Eurostat, istnieje także import pośredni, który z samych Niemiec wyniósł w tym samym roku około 43 tys. butelek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane