REKLAMA
REKLAMA

Wody funkcjonalne i aromatyzowane sprzedają się lepiej

Autor: portalspozywczy.pl 23 listopada 2009 14:54

Europejski rynek wód funkcjonalnych i aromatyzowanych powiększył się w 2008 r. o 5 proc. do 3,6 mld litrów - wynika z danych Zenith International. W Europie Wschodniej wzrost wyniósł 8 proc. do poziomu 400 mln litrów.

REKLAMA

Należy wziąć pod uwagę, że to co w Polsce nazywam wodami aromatyzowanymi z 3-4% Brix nie zalicza się w Europie do wód aromatyzowanych. Tam są to wody z dodawanym aromatem, a co najwyżej z dodatkiem słodzików. 

Wody aromatyzowane (po europejsku, nie po polsku) stanowią 84 proc. tego rynku w Europie, a wody funkcjonalne 16 proc. W raporcie Zenith Polska ma w tej kategorii 11 proc. udziału, ale wynika to, że osoby przygotowujące raport zaliczają napoje typu Żywiec Zdrój Smakołyk np. truskawkowy mają 26 kcal w 100 g (6,2 g węglowodanów) do wód aromatyzowanych. Dzięki temu wyprzedzamy Wielką Brytanię i Francję, odpowiednio z 8 i 6 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA