PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wolniejszy rozwój polskiego rynku energetyków

Autor: portalspożyczy.pl 7 lipca 2009 12:12

Producenci napojów energetyzujących przez ostatnie kilka lat notowali duże wzrosty. Teraz rynek zwolnił. Według niektórych źródeł, w ciągu pierwszych miesięcy br. zmalał już o 0,5 proc. w odniesieniu do danych z minionego roku.

- Kategoria rozwija się nadal w tempie dwucyfrowym rok do roku (konczac na marcu 2009), niemniej jednak porównując do poprzednich okresów rocznych (kończących się na styczniu czy marcu br.) wzrost ten jest coraz wolniejszy. Jeszcze mniejsze tempo wzrostu widoczne jest przy porównaniu pierwszych miesięcy 2009 vs 2008 - mówi Ewa Babis, Marketing Manager w firmie Nielsen.

Według tej agencji, sprzedaż napojów energetyzujących w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2009 była o 0,5 proc. mniejsza w ujęciu wartościowym niż w analogicznym okresie 2008 r. Tymczasem ten sam współczynnik rok temu wynosił ponad 240 proc. 

- To nie tylko kwestia spowolnienia gospodarczego, ale także zachowań i postaw samych producentów i właścicieli marek. Zdecydowana większość napojów to tylko mniej lub bardziej rozcieńczone wersje liderów rynku podzielona na ponad sto marek rosnących ja grzyby po deszczu i często bardzo szybko gasnących. Wielu było chętnych na podłączenie się do trendu i stąd zaczęły się mnożyć różne controle, pittbule, krwawe dziki, bycze... - zauważa Adam Bogacz, właściciel AKB Consulting.

Dlatego szansą dla branży mogą być bardziej innowacyjne napoje energetyzujące. O nowych konsumentów powalczy m.in. marka R20, która wprowadziła na rynek nowe wersje smakowe swojego klasycznego energetyku. Także nowe receptury i smaki wprowadziła Ustronianka. Riders Cola Energy Drink w handlu nowoczesnym notuje już o kilkadziesiąt proc. wyższą sprzedaż niż tradycyjna wersja napoju. Na duże zainteresowanie produktem liczy też Herbapol, który niedawno zainaugurował swą działalność na rynku napojów energetyzujących. Dzięki zupełnie nowej recepturze, opierającej się jedynie na naturalnych składnikach, produkt tej firmy, Green-Up, może trafić do zupełnie nowej grupy odbiorców. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane