REKLAMA
REKLAMA

Wskaźnik klimatu konsumenckiego na niskim poziomie

Autor: PAP 30 sierpnia 2013 08:48

Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w sierpniu do -29,1 pkt. z -29,2 pkt. w lipcu - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

REKLAMA
"Polscy konsumenci nie dostrzegają jednak specjalnych symptomów poprawy i nasz TNS Consumer Index kolejny już miesiąc pozostaje na podobnym, niestety stosunkowo niskim poziomie (choć należy odnotować systematyczną poprawę nastrojów w grupie najbardziej aktywnej zawodowo: 25-39 lat)" - napisano w raporcie.

"Porównując wskaźnik optymizmu z monitoringu mediów ze wskaźnikiem samopoczucia konsumentów, widoczne staje się, że pojedyncze optymistyczne prognozy ekspertów nie mają żadnego odbicia w sytuacji w gospodarstwach domowych. Dopiero gdy prognozy znajdą odzwierciedlenie w portfelach Polaków lub niezależne źródła gromkim chórem obwieszczą lepsze czasy, możemy wreszcie spodziewać się wyraźnej zmiany trendu w nastrojach konsumenckich" - dodano.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA