REKLAMA
REKLAMA

Wydatki na nalewki i likiery przekroczyły wartość 2 mld zł

www.portalspozywczy.pl 29 grudnia 2014 14:53

Szeroko rozumiane nalewki i likiery pije 69 proc. dorosłych Polaków, choć tylko co piąty konsument sięga po nie kilka razy w roku lub częściej. Kategoria ta od 2007 roku przeżywała bardzo intensywny rozwój, przede wszystkim za sprawą wzrostu popularności wódek smakowych o obniżonej zawartości alkoholu. Sprzedaż w kategorii przekroczyła 45 mln l w 2013 roku, przy wydatkach konsumentów rzędu 2,2 mld zł - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

REKLAMA
W ciągu ostatniego roku likier lub nalewkę piło 69 proc. dorosłych Polaków, jednak tylko niecałe 20 proc. deklaruje, że sięga po któryś z tych trunków regularnie lub w miarę regularnie, tj. kilka razy w roku. Najczęstszą okazją do spożycia są spotkania ze znajomymi lub rodziną. Jedna czwarta konsumentów sięga po te napoje także bez specjalnej okazji. W blisko sześciomilionowej grupie stosunkowo regularnych konsumentów likierów i nalewek przeważają kobiety - należy do nich prawie co czwarta Polka i tylko 16 proc. mężczyzn.

Obserwujemy też większe zainteresowanie tymi napojami wśród osób powyżej 40 roku życia. Trzeba jednak pamiętać, że kategoria nalewek i likierów jest bardzo szeroka i poszczególne grupy konsumentów (szczególnie wiekowe) sięgają po różnego rodzaju produkty - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

Szeroko rozumiane nalewki i likiery są drugą pod względem wielkości kategorią napojów spirytusowych po wódce. W 2013 roku ich sprzedaż wyniosła 45,3 mln l i osiągnęła wartość 2,2 mld zł. Oprócz tradycyjnych likierów (sprzedaż 3,1 mln l w 2013 roku), na omawianą kategorię składają się wódki ziołowe typu bitters (18,3 mln l) jak również coraz bardziej popularne niskoalkoholowe „wódki" smakowe. Wolumen sprzedaży tych ostatnich zbliżył się do 24 mln l i cały czas rośnie - w przeciwieństwie do kurczących się w ostatnich latach bitters.

Jak podają analitycy BGŻ, likiery owocowe i niskoalkoholowe „wódki" smakowe mają wg badanych firm zdecydowanie najlepsze perspektywy w kategorii, choć nie brakuje głosów, że dynamika ich wzrostu nie będzie już tak duża jak w ostatnich latach. Średnio firmy spodziewają się wzrostu wolumenu sprzedaży całej kategorii o 2 proc. w ciągu 2014 roku i o blisko 3 proc. w 2015 roku. Wzrostowi sprzyjać będą innowacje produktowe. Oferta jest coraz szersza: oprócz nowych smaków pod dotychczasowymi markami, które pojawiły się w 2014 roku, na rynek weszły zupełnie nowe propozycje smakowych napojów spirytusowych zawierających około 20 proc. alkoholu.
 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA