Wydatki Polaków na piwo spadną w 2010 r. o 5 proc.

Autor: Rzeczpospolita 11 stycznia 2010 09:18

Nieco ponad 20 mld zł wydadzą Polacy na piwo w 2010 r. - wynika z najnowszej prognozy Euromonitor International, do której dotarła Rzeczpospolita. To o 5 proc. mniej niż w 2009 r. O 4 proc. spadnie także wielkość sprzedaży piwa w naszym kraju - informuje dziennik.

Jak podaje Rzeczpospolita, nieudany dla piwowarów może być także 2011 r. Według analityków Euromonitora nasze wydatki mogą spaść wówczas do ok. 19,7 mld zł. Natomiast ilość kupionego przez nas piwa zmniejszy się o kolejne 1,3 proc. Do lekkiego ożywienia na polskim rynku dojdzie w 2012 r. - czytamy w gazecie. Jednak, jak zakłada Euromonitor, wielkość i wartość sprzedaży nie wrócą wtedy jeszcze do poziomu z 2009 r.
Jak podkreślają przedstawiciele browarów w rozmowach z dziennikiem, tegoroczna sprzedaż zależeć będzie m.in. od pogody oraz działań fiskusa. Obawiają się oni kolejnych podwyżek akcyzy.
W I połowie ubiegłego roku sprzedaż piwa zmniejszyła się w Polsce o 12,5 proc. Natomiast według wstępnych szacunków w ciągu całego 2009 r. popyt na nie skurczył się o ok. 8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane