PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Z handlem żywnością w internecie najlepiej radzą sobie duże sieci handlowe

Autor: Internet Standard 21 września 2009 09:45

Z handlem żywnością w internecie najlepiej radzą sobie duże sieci handlowe

Najwyższe przychody z handlu żywnością przez internet osiągną sklep E-piotripawel.pl, którego obroty sięgnęły 15 mln zł. Tuż za nim znalazł się e-sklep prowadzony przez sieć E.Leclerc, nieco niżej znalazł się sklep internetowy frisco.pl, a dalej Alma24.pl, A.pl oraz BogutynMlyn.pl - wynika z rankingu serwisu Internet Standard.

REKLAMA

Internetowe delikatesy spożywcze to zaledwie 2 proc. e-sklepów działających na polskim rynku handlu elektronicznego. W Polsce e-sklepy spożywcze wykorzystują najczęściej trzy podstawowe modele biznesowe.
W pierwszej grupie mamy małe kilkuosobowe firmy, które współpracują z jednym bądź z całą siecią sklepów tradycyjnych. Zbierają internetowe zamówienia, odbierają towar w sklepie tradycyjnym i dowożą pod wskazany adres. Wśród takich sklepów można wskazać m.in. Supersam24.pl i Dodomku.pl - oba współpracują z siecią delikatesów Bomi. Ich sprzedaż nie przekroczyła w ubiegłym roku 1 mln zł.
Druga grupa e-delikatesów obejmuje pojedyncze sklepy i sieci sklepów spożywczych, które prowadzą własne działy sprzedaży internetowej i same organizują transport zamówionych towarów. Szlaki przecierają sieci delikatesów Piotr i Paweł, E.Leclerc i Alma. Pierwsze dwie osiągnęły w 2008 r. najlepsze wyniki pod względem wielkości sprzedaży internetowej.
E-piotripawel.pl działa obecnie w czterech miastach: w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Bydgoszczy. W ubiegłym roku obsłużył łącznie ponad 63 tys. zamówień, a jego obroty wyniosły ok. 15 mln zł.
Hipernet24.pl to jedne z najstarszych internetowych delikatesów, prowadzone przez hipermarket sieci E.Leclerc na warszawskich Bielanach. Sklep nie chwali się swoimi wynikami, ale jak zdołaliśmy ustalić, w 2008 r. mógł osiągnąć ok. 12 mln zł przychodu.
E-delikatesy sieci Alma działają najkrócej - wystartowały pod koniec 2007 r., a w ubiegłym roku były już obecne w sześciu miastach (Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź, Wrocław i Trójmiasto). Alma24.pl miała 36 tys. zamówień i prawie 6,5 mln zł przychodu.
Ostatni sklep z zestawienia, który działa w podobnym modelu, to delikatesy A.pl uruchomione przez jednego z największych dystrybutorów sprzętu IT - giełdową spółkę Action. Sklep ruszył w pierwszej połowie 2007 r. w oparciu o przejęty przez spółkę A.pl sp. z o.o. supersam na warszawskich Jelonkach. Choć, jak mówią przedstawiciele A.pl, do końca ubiegłego roku działał na zwolnionych obrotach, nie przeszkodziło mu to w zdobyciu całkiem sporego kawałka rynku. A.pl wprawdzie nie potwierdził informacji o wynikach finansowych, ale ze sprawdzonego źródła wiadomo, że w 2008 r. jego sprzedaż sięgnęła ok. 3,7 mln zł.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA