Zmalał rynek lodów

Autor: portalspozywczy.pl 28 kwietnia 2011 10:58

Sprzedaż lodów w okresie od lutego 2010 r. do stycznia br. osiągnęła w ujęciu wartościowym 1,13 mld zł, co oznacza wzrost o 0,5 proc. W ujęciu ilościowym rynek zmalał o 0,6 proc. i osiągnął 121,68 mln litrów - podał Nielsen.

W ujęciu wartościowym traciły zarówno lody impulsowe (-2 proc), jak i ciasta i desery lodowe (-0,3 proc.). Urosła kategoria lodów familijnych (o 2,1 proc.) oraz lodów do zamrożenia (0,2 proc.).

Tomasz Leszko, marketing manager w dziale marketingu lodów Nestlé Polska twierdzi, że wyniki te są skutkiem ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, a także wydarzeń w Polsce. Podczas żałoby narodowej w kwietniu zeszłego roku wielu właścicieli postanowiło zamknąć swoje punkty gastronomiczne. Kolejne dwa miesiące były zimne i deszczowe, co opóźniło otwarcie ogródków przyrestauracyjnych. Ponadto Polskę nawiedziła powódź i ludzie, walcząc z żywiołem, nie mieli ochoty na przyjemności, nawet te lodowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane