Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

34 proc. światowych marek ma w Polsce e-sklep

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2012 10:05

Według najnowszych badań CBRE, firmy doradczej, wraz z gwałtownym rozwojem handlu internetowego na świecie, największe globalne marki szybko rozbudowują swoją ofertę w sieci.

Coroczne badanie CBRE "Globalizacja handlu detalicznego", w którym udział wzięło 326 wiodących międzynarodowych sieci detalicznych (w tym markowych sklepów różnych branż, supermarketów, restauracji i kawiarni) z 22 krajów wykazało, że 80 proc. marek posiada już katalog internetowy, w którym można zapoznać się z ich ofertą. Internetowy katalog udostępnia 92 proc.marek oferujących odzież luksusową i biznesową oraz 87 proc. popularnych sklepów z przystępną cenowo odzieżą i dżinsami. Możliwości są mniejsze, jeśli chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój - obecnie już średnio 28 proc. światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26 proc. w 2011 r.

Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz na 1. miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej - gdzie 34 proc. światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju, w porównaniu do 24 proc.  w ubiegłym roku. Oznacza to, że 110 spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział
w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny  i internetowy, podczas gdy inne, np. Burberry czy Galeries Lafayette Group, dostępne są tylko poprzez serwis internetowy. Światowym liderem handlu internetowego jest Francja (49 proc. sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), wyprzedzając Kanadę (46 proc.), Wielką Brytanię (44 proc.)  i USA (44 proc.).

"W najbliższych latach spodziewam się również wzrostu popularności internetowych supermarketów spożywczych, do czego przyczynia się zjawisko starzenia się społeczeństwa i rozwój usług odpowiadających potrzebom tej grupy" - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów - 62 proc. z nich ma już sklepy internetowe  z możliwością dostawy w naszym kraju. Kolejną grupą są sklepy odzieżowe ze średniej półki cenowej (43 proc.), następnie marki oferujące odzież luksusową i biznesową (41 proc.) oraz specjalistyczne sklepy odzieżowe, w tym sportowe (39 proc.).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.