Anna Olewnik na FRSiH 2018: Nie wyobrażam sobie bezmięsnego świata

www.portalspozywczy.pl 9 listopada 2018 17:55

Anna Olewnik na FRSiH 2018: Nie wyobrażam sobie bezmięsnego świata Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes ZM Olewnik, fot. PTWP

- Moda na weganizm i wegetarianizm to fakt i nie odwrócimy tego trendu. Zły PR branży mięsnej istnieje i na pewno nam nie sprzyja. Uważam jednak, że branża powinna wykorzystać te trendy i produkować wyroby odpowiadające potrzebom współczesnego konsumenta - mówiła Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes ZM Olewnik podczas debaty "Polska branża mięsna przeskoczyła swoją ligę" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

W pierwszej części dyskusji, która poświęcona była kondycji branży mięsnej, Anna Olewnik-Mikołajewska przyznała, że zazdrości producentom drobiu.

- Gramy w bardzo dobrej lidze. Notujemy rekordowe wyniki jeśli chodzi o eksport produktów rolno-spożywczych, co mówi samo za siebie. Zazdroszczę producentom drobiu, którzy pomimo problemów mają fajne liczby w eksporcie. Cieszy fakt, że wszystkie polskie produkty rolno-spożywcze zasłużyły zagranicą na miano dobrych produktów pod kątem jakości i wszystkiego, co powoduje, że ten eksport cały czas rośnie. Życzyłabym sobie żeby eksport cały czas rósł i żebyśmy nie zgubili tego trendu. Nie pomagają nam oczywiście ogniska chorobowe i zły PR branży. Zależy mi żebyśmy w dalszym ciągu wypracowywali w działaniach marketingowych i jakościowych dobrą markę polskiej żywności zagranicą - dodała.

W drugiej części dyskusji, poświęconej modzie na wegetarianizm i ograniczanie spożycia mięsa, prezes ZM Olewnik przyznała, że nie wyobraża sobie bezmięsnego świata.

- Faktem jest jednak moda na weganizm i wegetarianizm i nie odwrócimy tego trendu. Zły PR branży mięsnej istnieje i na pewno nam nie sprzyja. Uważam jednak, że branża powinna wykorzystać te trendy i produkować wyroby odpowiadające potrzebom współczesnego konsumenta. Trendy, które się rodzą są podyktowane nie tylko przejściem na wegetarianizm, ale także dbaniem o dobrostan, zmianą diety czy jej urozmaicaniem. Odpowiedzią na intensywny tryb życia jest produkcja wyrobów, które będą wygodne dla ludzi "w biegu". Kolejny trend, który rodzi się przy okazji aktualnych mód to bezpieczny, zdrowy produkt i producenci na to odpowiadają: czyszczą składy, wchodzą produkty bez glutenu czy antybiotyków. Wydaje mi się, że branża się zmienia i odpowiada produktami na zmieniające się trendy: zdrowia i dobrego samopoczucia za pomocą poszukiwania produktów trafiających do młodszych i starszych konsumentów - dodała.

W trzeciej części debaty, poświęconej mitom na temat mięsa i złemu PR-owi branży, Anna Olewnik-Mikołajewska wskazała, że Polacy chcieliby kupować mięso bez antybiotyków, ale nie są skłonni płacić za nie dużo więcej.

- Czytałam ostatnio badania WHO, które mówi że w 2050 r. problemem ludzkości będzie uodpornienie się organizmu na antybiotyki. Dlatego popieram hodowlę z odpowiedzialnym stosowaniem antybiotyków i GMO i chciałabym żebyśmy szli w tym kierunku. Mamy już na rynku przykłady czystego mięsa, choć oczywiście jest to produkcja droższa. Polak chciałby kupować mięso bez antybiotyków, ale nie płacąc za to dużo więcej, co widać po półkach. Mięso takie, droższe o 20-25 proc. nie znajduje klienta - dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.