Aplikacja, inteligentne półki, 1 sekundowe kasy - Żabka inwestuje w innowacje!

Żabka Polska ma już 5125 sklepów, z czego 2500 w nowym formacie. Sklepy po remodelingu, określane wewnątrz firmy jako format galaxy, przyciągają do sklepów nawet 30 proc. nowych klientów. W sumie w tym roku sieć chce otworzyć 700 nowych lokalizacji.
W odświeżonych sklepach w ciągu 1,5 roku wprowadzono ok. 100 innowacji. Sztuczna inteligencja i zaawansowana analityka pomagają sieci analizować i zaspakajać potrzeby zabieganych konsumentów. 70 proc. zakupów w sieci to zakupy impulsowe, co oznacza, że cena dla klientów Żabki nie jest kluczowym czynnikiem. Ten element sieć chce wykorzystać, by budować ofertę asortymentową i cenową modern convenience.
,,Sklep jutra” wykorzystuje szereg rozwiązań, które dotyczą zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów. Partnerem technologicznym Żabki, który pomaga zrealizować wizję „sklepu jutra” jest Microsoft wraz z 10 firmami partnerskimi.
Przeczytaj także:
Na jakie rozwiązania stawia Żabka? Wprowadza m.in. aplikację dla klientów z ofertami indywidualnymi - w ten sposób chce budować z nimi relacje. Docelowo aplikacja będzie pozwalała nie tylko poznać preferencje zakupowe klientów, ale także opłacać zakupy. Koncepcja zakłada aktywne wykorzystanie sztucznej inteligencji, która priorytetyzuje informacje i wybiera odpowiedni przekaz według miejsca czy oczekiwań nabywcy.
Obsługa każdego klienta w sposób spersonalizowany wymaga przetwarzania gigantycznych ilości danych, co jest możliwe dzięki mocy obliczeniowej dostępnej w chmurze Microsoft Azure oraz systemom zaawansowanej analityki do łączenia różnych informacji - dotyczących poprzednich zakupów, geolokalizacji, czy dostępnych produktów i promocji. Dzięki temu aplikacja mobilna Żabki będzie pełnić funkcję nie tylko programu lojalnościowego, ale także kanału komunikacji z klientami.
W placówkach pojawią się zamiast plakatów, ekrany digital singage z indywidualnymi ofertami, w zależności od lokalizacji, pory dnia czy pogody. Kiedy klient gdy dotrze do sklepu, przywitają go witryny, które informują o najbardziej adekwatnych w danym momencie produktach. Kiedy jest zimno zachęcają do wypicia ciepłej kawy, kiedy się ociepli prezentują napoje chłodzące, a kiedy w pobliżu odbywa się mecz, zachęcają do kupienia przekąsek kibica. Jest to możliwe dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Całość działa w czasie rzeczywistym i nie wymaga ręcznego sterowania – to sztuczna inteligencja priorytetyzuje te informacje i wybiera najbardziej odpowiedni przekaz dla danego miejsca.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- 4
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Milka startuje z loterią konsumencką
-
Kaufland rusza z promocją: 10 jaj za złotówkę
- 14:54 Lidl zwiększy obecność w Danii
- 14:48 Polska pod względem warunków dla nowego biznesu gorsza od Białorusi
- 14:41 Nastolatki chętnie kupują online, jeśli nie muszą mieć karty ani konta
- 14:41 Microsoft wesprze rozwój kolektomatów
- 14:32 Kaufland wchodzi na rynek drogeryjny. Ruszył pierwszy sklep K Beauty
- 14:28 Milka startuje z loterią konsumencką
- 14:27 Influencerzy rozszerzają zasięg Lidla
- 13:31 10 jaj w cenie jednego - Kaufland kusi klientów przed weekendem
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.