Biedronka "top of mind" w świadomości Polaków. Każdy zna "Codziennie niskie ceny"

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2019 10:39

Biedronka "top of mind" w świadomości Polaków. Każdy zna "Codziennie niskie ceny" fot. materiały prasowe

Z badania Open Research „Wizerunek sieci spożywczych” wynika, że Biedronka ma najsilniejszą markę spośród działających w Polsce dużych sieci spożywczych. Marka Biedronka zawalczyła o to, by być "top of mind" w świadomości Polaków. Ponad 1/3 badanych wymienia ją jako pierwszą znaną markę.

Biedronka zwyciężyła w kategorii najbardziej znanych marek sieci spożywczych. W odpowiedzi na pytanie „Jakie marki sklepów spożywczych znasz?” 35 proc. respondentów wymieniło Biedronkę jako pierwszą, która przyszła im do głowy (tzw. top of mind), a 82 proc. wymieniło ją spontanicznie.

Jeronimo Martins zarządza siecią 2900 placówek Biedronka, w ponad 1000 miejscowości. A plany są ambitne –3000 placówek do końca 2019 roku. Sieć zadbała nie tylko o dostępność fizyczną, ale i mentalną, m.in. inwestując w reklamę. W 2018 roku była drugą siecią po Lidlu, która zwiększyła swoje wydatki na reklamę. W 2019 roku te statystyki mogą być jeszcze wyższe.

W przypadku Biedronki odczuwanie emocji pozytywnych najczęściej wiąże się z faktem, iż Biedronka jest blisko i oferuje niskie ceny. Posiada dobre produkty, świeże, ma markę własną i program lojalnościowy. Firma zwróciła również uwagę na emocje negatywne, które niektórym badanym kojarzyły się z marką. Są to: mały wybór w sklepach; fakt, że można odczuć wzrost cen; jest bałagan; słaba obsługa klienta i długie kolejki.

57 proc. badanych czuje radość, myśląc o Biedronce. W sumie 70 proc. wyrażało pozytywne emocje wobec tej marki, 18 proc. ma do niej nastawienie neutralne, a tylko 12 proc. negatywne.

Slogan reklamowy, jego rozpoznawalność i dopasowanie do marki, to ważny wskaźnik jej siły. W tej kategorii sieć Biedronka nie ma sobie równych. Aż 82 proc. polskich konsumentów poprawnie zidentyfikowało hasło „Codziennie niskie ceny”.

Firma Open Research wykorzystała w badaniu narzędzie Behavioral Brand Tracking, które dzięki wykorzystaniu wiedzy z ekonomii behawioralnej, pozwala na pogłębionym poziomie poznać mocne i słabe strony marki na tle konkurencji. Firma przekonuje, że osoby zarządzające markami, posiadające wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej, są w stanie lepiej wykorzystać odkryte heurystyki dostępności w zachowaniach klientów i zwiększyć sprzedaż swoich marek. Ponieważ marka to nie tylko nazwa, logotyp, to również emocje, skojarzenia i cechy charakterystyczne, których obecność w umysłach klientów wynika jak przekaz marketerów jest dekodowany przez tych że konsumentów. Dlatego w przypadku każdej marki ważne jest poznanie charakterystycznych i unikalnych cech,które wyróżniają ją na dynamicznym rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • nina 2019-10-17 18:31:22

    24gt3 " zatrudnij się a zobaczysz .

  • 24gt3 2019-10-16 20:14:24

    Szkoda tylko że jest taki brud i rozgardziasz w Biedronkach. Dlaczego LIDL potrafi utrzymac porządek a Biedra nie?

  • niezadowolony klient 2019-10-16 13:06:16

    Chusteczki higieniczne w tej samej cenie co w Lidlu, jogurty w zbliżonych cenach, worki na odpady w rolce bodajże w tej samej cenie co Lidl 2,59 zł, woda mineralna 1,5 l marki własnej tyle samo co w Lidlu - gdzie te niskie ceny, skoro po ostatniej wizycie w obu tych sklepach mam wrażenie, że mają identyczne ceny?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,33

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.