PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Dyrektor generalny Action Polska: Prognozy rynkowe nam sprzyjają. Chcemy być w całej Polsce

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2019 15:14

Dyrektor generalny Action Polska: Prognozy rynkowe nam sprzyjają. Chcemy być w całej Polsce Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska

Oficjalne prognozy dla polskiego rynku detalicznego są bardzo dobre. Eksperci prognozują jego dalszy wzrost o 3% rocznie do roku 2022. Do tego czasu jego wartość ma osiągnąć 300 miliardów złotych. Przewiduje się przy tym, że rynek samych dyskontów zwiększy się aż o 7- 9%, co stwarza nam bardzo dobre warunki do rozwoju - mówi nam Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.

Action działa na polskim rynku już dwa lata. Jaki jest odbiór holenderskiej marki na polskim rynku? Ilu klientów odwiedza dziennie te sklepy?

Wszystkie sklepy Action w Europie odwiedza łącznie ok. 8 milionów klientów tygodniowo. W Polsce marka jest jeszcze stosunkowo młoda, ale mogę powiedzieć, że Polacy bardzo polubili nasz koncept polegający na zaskakiwaniu klientów szerokim, regularnie zmieniającym się asortymentem. Z tygodnia na tydzień obserwujemy przyrost liczby osób odwiedzających nasze polskie sklepy. Widzimy w tym rynku duży potencjał, dlatego planujemy dalszy dynamiczny rozwój.

Czy może Pan wskazać różnice pomiędzy polskimi konsumentami Action a holenderskimi? Jakie kategorie produktowe w naszym kraju cieszą się największym zainteresowaniem?

Koncept Action został stworzony w taki sposób, aby mógł odnosić sukcesy we wszystkich krajach Europy. Różnice w zachowaniach zakupowych wynikają z lokalnej kultury i tradycji. Przykładowo podczas holenderskiego święta Sinterklaas, będącego odpowiednikiem naszych Mikołajek, klienci kupują określony rodzaj słodyczy. W kwestii kategorii produktowych – wszystkie są ważną częścią naszej oferty. Żadna nie wyróżnia się w sposób szczególny i nie ma większego niż 20% udziału w sprzedaży. Mogę jednak powiedzieć, że w Polsce dużą popularnością cieszą się przede wszystkim produkty sezonowe, a także artykuły dziecięce, środki czystości oraz oferta działu multimedia.

Jaki potencjał Pana zdaniem drzemie w polskim rynku dyskontów typu non-food? Czy Action liczy na takie liczby jakimi operuje w Polsce Pepco?

Oficjalne prognozy dla polskiego rynku detalicznego są bardzo dobre. Eksperci prognozują jego dalszy wzrost o 3% rocznie do roku 2022. Do tego czasu jego wartość ma osiągnąć 300 miliardów złotych. Przewiduje się przy tym, że rynek samych dyskontów zwiększy się aż o 7-9%, co stwarza nam bardzo dobre warunki do rozwoju. Widzimy więc duży potencjał i jesteśmy pewni, że będziemy dalej rozbudowywać sieć naszych sklepów w Polsce.

Jakie cele sieć chce osiągnąć na naszym rynku?

Obecnie mamy na polskim rynku 46 sklepów, a do końca 2019 roku będzie ich 50. W kolejnych latach planujemy dalszą ekspansję w głąb kraju, na północ oraz na wschód, aby marka Action była obecna w całej Polsce, blisko klientów.


  • Piotr 2019-11-12 22:51:56

    Przewiduje się przy tym, że rynek samych dyskontów zwiększy się aż o 7- 9% do 2020 roku. W ten trend wpisują się nowy na rynku Dyskont Online Click & Collect: DyskontOnline.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.