EEC 2019: Lojalność buduje dobry produkt i szybkość dostawy

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2019 15:30

EEC 2019: Lojalność buduje dobry produkt i szybkość dostawy fot. EEC 2019

W czasie debaty Smart konsument w czasach omnichannel eksperci zastanawiali się co buduje lojalność na linii konsument - sklep w czasach megapośpiechu.


- Uważamy, że najlepiej wiąże klienta dobrze zrealizowane zamówienie. Jeśli ktoś poświęcił już dwie godziny, bo tyle mniej więcej trwa pierwszy zakup w e-grocery i skomponował koszyk 60 produktów, to potem nie chce już zmieniać sklepu, żeby budować koszyk od nowa. Na drugie zakupy, które są powtórzeniem zbudowanego koszyka, wystarczy już tylko 5 minut. To jest właśnie, poza jakością i świeżością produktów, argument, który buduje przywiązanie klienta do sklepu - powiedział Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów rozwijamy różnego rodzaje funkcjonalności na stronie internetowej, by zakupy były łatwe, szybkie, np. poprzez integrację z portalami zawierającymi diety i przepisy. Zamierzamy też wprowadzić asystentów zakupowych, którzy pomogą wybrać najbardziej odpowiedni proszek do prania. Chcemy wprowadzić asystenta Google'a. To są ułatwienia, które wiążą klienta ze sklepem.



Jacek Kujawa, wiceprezes LPP powiedział, że w branży fashion lojalność jest specyficznie pojmowana. - 80 proc. naszych klientów to kobiety. Nawet kolekcje męskie w większości kupują kobiety. Dlatego lojalność najmocniej buduje udana kolekcja. Produkt jest najważniejszy, musi być modny, wysokiej jakości i atrakcyjny cenowo. Kiedy trafimy z kolekcja widzimy duży wzrost sprzedaży i dużą częstotliwość powrotów. Jeśli któraś kolekcja nam się nie uda – pomimo wysiłków czasem to się zdarza – obserwujemy odwrotny trend – klientki wracają coraz rzadziej aż do nowego sezonu, kiedy uda się poprawić kolekcję.

Lojalność zwiększamy ułatwiając zakupy – dzisiaj nikt nie chce tracić czasu na stanie w kolejkach i szukanie odzieży. Chodzi o to, by klient, który przyjdzie do sklepu znalazł to czego szuka. Dlatego zainwestowaliśmy kilka mln zł w oprogramowanie oparte na statystyce i sztucznej inteligencji, które w sposób jak najbardziej optymalny zatowarowują każdy sklep w oparciu o indywidualne parametry lokalizacji. W ciągu 3 lat zainwestujemy też 60 mln euro w RFID, czyli wprowadzenie tzw. metek elektronicznych, by uwiarygodnić informacje o zapasach w sklepach do poziomu 99,5 proc.


  • bawol 2019-05-22 15:14:48

    Właściwe podejście prezentuje Kujawa, lojalność klientów to jeden z większych priorytetów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,70

  • Min

    5,97

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7864
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.