Grupa Eurocash rezygnuje z przejęć, skupi się na transformacji cyfrowej

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2019 11:58

Grupa Eurocash rezygnuje z przejęć, skupi się na transformacji cyfrowej Fot. materiały prasowe Eurocash

Jak zapowiedział Luis Amaral prezes Grupy Eurocash firma zamierza przejść transformację cyfrową, by podobnie jak detaliści, którzy dysponują danymi o zachowaniach klientów, móc kształtować swoją ofertę dla sklepów, zgodnie z preferencjami ich klientów. Dlatego rok temu firma uruchomiła eurocash.pl, teraz rusza z platformą eurocash.p market. W planach jest aplikacja mobilna, a w kolejnym kroku także karta lojalnościowa dla odbiorców końcowych - klientów sklepów korzystających z usług Grupy Eurocash. Na inwestycje w technologie firma zamierza przeznaczać 20-30 mln zł rocznie przez najbliższe 2-3 lata.

Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi wartościowo 44% . Jego wartość wynosi aktualnie ok. 128 mld zł brutto. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5,0-6,0% rocznie, szybciej rozwijają się tylko dyskonty. Do tego dochód rozporządzalny rośnie i klienci są gotowi zapłacić więcej za produkty premium, a społeczeństwo się starzeje, co sprzyja mniejszym zakupom w pobliskich sklepach. 

Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w całej Polsce mają dostęp do platformy marketplace - eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie. - Do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu ok. 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona. Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, która pozwoli detalistom stworzyć własną strategię w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będziemy mieć zatem setki, tysiące takich ofert produktowych „szytych na miarę” – powiedział Luis Amaral, prezes Eurocash Group. Według prezesa Amarala masowa produkcja za niską cenę wyszła z mody. Przyszedł czas na spersonifikowaną ofertę, która zawsze była przewagą małego handlu, bo właściciel sklepu znał swoich klientów po imieniu i ich preferencje zakupowe. Teraz rolę właściciela placówki przejmie sztuczna inteligencja, która będzie szybciej i lepiej gromadzić dane zakupowe, a nie deklaracje zakupowe. Finalnie Eurocash zyska dostęp do milionów danych sprzedażowych z 80 tys. sklepów w Polsce, których klienci za kilka lat będą posiadali karty lojalnościowe. 

Jednocześnie Eurocash wpuszczając na platformę marketplace producentów artykułów lokalnych, regionalnych, specjalistycznych daje im szansę na testowanie swoich nowości, badanie kierunków zmian, które powinni wdrażać, aby odpowiadać na ciągle ewoluujące potrzeby klientów. Dla Eurocash jest to dodatkowa możliwość monetyzowania świadczonych usług. - Dotychczas rozwijaliśmy się organicznie i przejmując kolejne podmioty. Akwizycje mogą się zdarzyć, ale nie skupiamy się teraz na tym. Teraz przyszedł czas na inwestycje w technologie - zadeklarował prezes Grupy Eurocash.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.