PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Koniec sporu Kaufland - Unilever. Po rocznej przerwie produkty wracają na półki

Autor: dlahandlu.pl, retaildetail.com 16 listopada 2019 09:58

Koniec sporu Kaufland - Unilever. Po rocznej przerwie produkty wracają na półki fot. shutterstock

Niemiecki detalista po rocznej przerwie chce ponownie wprowadzić produkty Unilevera do swoich sklepów. Sieć zerwała współpracę z koncernem w wyniku sporu dotyczącego cen.

Kaufland potwierdza, że doszło do zawarcia porozumienia i towary Unilevera powrócą do sklepów. Pierwsze produkty trafią na półki pod koniec listopada, a reszta najpóźniej do końca stycznia 2020 r.

Kaufland zapewnia, że inni dostawcy nie ucierpią zbyt mocno na powrocie marek Unilevera do sprzedaży. 

Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Kaufland podjął decyzję o usunięciu wszystkich produktów Unilevera w odpowiedzi na „drastyczny wzrost cen” i „jednostronne zmiany warunków umowy”. Marki takie jak Axe, Ben & Jerry's, Coral, Dove i Unox zniknęły z półek niemieckiego sprzedawcy.

Przed konfliktem obu firm produkty Unilevera generowały 2 proc. rocznych przychodów Kauflandu. Te sięgają 22,6 mld euro, co oznacza, że wyroby Unilevera odpowiadały za niemal 0,5 mld euro sprzedaży w sklepach tej sieci.

Przypomnijmy, że marki Unilevera zniknęły również z polskich sklepów Kauflanda.

Biuro prasowe sieci w Polsce w napisało wtedy: "Z przykrością przyjęliśmy decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom. W związku z powyższym wstrzymane zostały dostawy produktów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji. W Polsce sprawa ta dotyczy 90 artykułów marek Sunlight, Surf, Coccolino i Knorr".

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Edward VI 2019-11-18 13:51:29

    to nie tak do końca....nikt nikomu nie utarł nosa.... produkty można mieć ale bez sieci dystrybucyjnej nigdzie nie trafią. Akurat bez Ulilevera można funkcjonować ale bez Proctera, Coca-Coli czy L'Oreala raczej już nie.....wszystko to to pokazówka kto ma większy nos... . Bagienko w podsumowaniu i pogoń za kasa- kazda metoda jest dobra. Lojalność i poprawność już dawno zostały pogrzebane.

  • mike 2019-11-17 15:56:53

    Brawo Unilever ! Ktoś w końcu utarł nosa tym niemieckim pseudomarketom ! Co prawda przez rok, ale zawsze to coś.

  • Emilia 2019-11-16 17:30:56

    czyli oddali warunki...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.