Konsumenci z USA i Europy Zachodniej noszą ubranie góra 10 razy

Autor: dlahandlu.pl 20 maja 2019 11:24

Konsumenci z USA i Europy Zachodniej noszą ubranie góra 10 razy fot. shutterstock

Wydłużenie cyklu życia ubrań o 10 proc pozwoliłoby zaoszczędzić trzy miliony ton CO2 oraz 150 milionów litrów wody rocznie. Jak pokazują badania na zlecenie Procter & Gamble, producenta Ariela i Lenora, 1/3 konsumentów wyrzuca ubrania po kilkakrotnym założeniu, a ponad 25 proc. ubrań kupowanych przez gospodarstwa domowe ląduje w koszu.

Z badań wynika, że choć 40 proc. osób planowało nosić kupione ubranie przynajmniej 30 razy, ale ponad 1/3 z badanych wyrzucała je już po kilkukrotnym założeniu (mniej niż 10 razy). Ponad 70% respondentów stwierdziło, że pozbywają się ubrań, bo tracą one swój kształt, zaczynają blaknąć i się starzeć. 90 proc. badanych osób stwierdziło, że byłyby skłonne zmienić swoje przyzwyczajenia, zachowując ubrania na dłużej.

Zdaniem producenta formuła „Long Live Fashion”, zawarta w w płynach do płukania Lenor, czy kapsułki do prania Ariel są w stanie wydłużyć cykl życia ubrań czterokrotnie.

Pomocą może też być pranie w krótkich cyklach i w niskiej temperaturze. 80% zużycia energii przy praniu wykorzystywana jest na ogrzewane wody, zatem obniżając temperaturę prania zużywa się mniej energii i wytwarza mniej dwutlenku węgla.

Przemysł odzieżowy jest czwartą co do wielkości branżą odpowiadającą za zanieczyszczenie środowiska naturalnego – po budownictwie mieszkaniowym, transporcie i produkcji żywności. Pranie i pielęgnacja odzieży odpowiadają za jedną trzecią śladu węglowego.

Badania sondażowe przeprowadzono w grupie 1000 osób w wieku od 18 do 44 lat (mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Chin i Kanady).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.