Niespełna 700 sklepów uczyniło Lidla trzecim detalistą w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2019 09:36

Niespełna 700 sklepów uczyniło Lidla trzecim detalistą w Polsce fot. shutterstock

Sieć Lidl uruchomiła od początku roku 18 placówek i szybko zbliża się do sklepu numer 700. Przypomnijmy, że sklep numer 600 został otarty w październiku 2016 r., co oznacza, że średnie tempo rozwoju sieci w Polsce to 50 sklepów rocznie. Lidl generuje w naszym kraju przychody na poziomie 18,3 mld zł, co czyni go trzecim detalistą w naszym kraju (pierwszym jest właściciel Biedronki, drugim Eurocash). Wydaje się zatem, że taka zbilansowana strategia rozwoju przynosi skutki.

W roku finansowym 2018 Lidl osiągnął przychody w wysokości 81,2 mld euro, z czego 22,7 mld euro wygenerował oddział niemiecki. Bazując na danych z Listy 500 Rzeczpospolitej można wyliczyć, że polski oddział Lidla odpowiada za 5,27 proc. obrotów całej sieci, a niemiecki 27,9 proc.

Pierwsze półrocze 2019 r. było dość pracowitym okresem dla Lidla. Sieć postawiła w tym czasie na nowy kanał sprzedaży, program lojalnościowy, rozwój sieci dystrybucji i podwyżki dla pracowników.

2 mln fanów

Niedawno Lidl pochwalił się, że aplikacja lojalnościowa Lidl Plus ma już ponad 2 mln zarejestrowanych użytkowników. To imponująca liczba – sieć wystartowała z projektem w kwietniu br. Aplikacja oferuje promocje i rabaty, dostęp do gazetek produktowych oraz wydłużoną możliwość zwrotów przy zakupie artykułów przemysłowych. Za sprawą e-paragonów klienci mogą również kontrolować swoje wydatki. Media donoszą, że niektórzy użytkownicy aplikacji Lidl Plus już teraz widzą możliwość dodania karty płatniczej do swojego konta. Oznaczałoby to, że Lidl pracuje nad wprowadzeniem w Polsce swojej aplikacji płatniczej Lidl Pay, która funkcjonuje już w Hiszpanii.

Lidl zaangażowany...

Sieć silnie komunikuje swoje zobowiązania ekologiczne. Jedną z ciekawszych inicjatyw dyskontera jest akcja wpisująca się w nurt zero waste. Na początku roku w sklepach sieci ruszyły testy półek z przecenioną żywnością opatrzone hasłem "Kupuję, nie marnuję". Celem akcji było niemarnowanie żywności. Początkowo program był prowadzony w 150 placówkach. Obecnie testy odbywają się już w ponad 200 sklepach.

Wyczekiwany e-sklep

Jedną z ważniejszych dat w kalendarium rozwoju Lidla w Polsce jest 5 kwietnia. Tego dnia oficjalnie wystartował sklep internetowy sieci. Oferta produktowa zmienia się aż trzy razy w tygodniu. Na razie sprzedawany jest tylko asortyment non-food. Na początku w sklepie znalazło się ponad 650 artykułów. Następnie liczba dostępnych produktów będzie systematycznie wzrastać. W sklepie kupimy zarówno produkty marek własnych – m.in. narzędzia Parkside, tekstylia damskie Esmara, odzież sportową Crivit czy sprzęt AGD Silvercrest – jak i marki producentów.


  • millennials 2019-07-15 16:00:49

    Dlaczego na niektorych produktach Lidla nie ma DOKLADNEJ informacji kto i w jakim miejscu/kraju wyprodukowal towar? Pojawia sie tylko enigmatyczny zapis w postaci adresu w gm. Tarnowo Podgorne?

  • nik 2019-07-13 10:47:57

    Lidl wyprowadza zyski do Niemiec, a Biedronka do Portugalii.

  • Adrian 2019-07-13 08:40:47

    Biedronka płaci bardzo wysokie podatki w Polsce, w przeciwieństwie do Lidla, kupując w Lidlu czy Kauflandzie - wspierasz zachodnie rynki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,50

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7296
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.