Rynek pracownika, a pensje w handlu. W której sieci można zarobić najwięcej?

Autor: dlahandlu.pl, PB 13 marca 2019 22:17

Rynek pracownika, a pensje w handlu. W której sieci można zarobić najwięcej? Fot. Shutterstock

Sieci handlowe, by przyciągnąć pracowników, podwyższają pensje lub oferują benefity pozapłacowe, takie jak darmowy pakiet medyczny, preferencyjne warunki ubezpieczenia, czy bony świąteczne i prezenty okolicznościowe. Inne zmieniają politykę wynagrodzeń, zwiększając dostępność do premii. Mimo to, zarobki handlu wciąż nie należą do wysokich.

W ostatnim czasie przedsiębiorstwa w Polsce po raz pierwszy od zmiany ustroju gospodarczego w 1989 roku znalazły się w sytuacji rosnącego deficytu pracowników. Jak szacują analitycy PwC, do 2025 r. luka na rynku pracy w Polsce będzie dalej się powiększać. Biorąc pod uwagę prognozowane tempo rozwoju gospodarki i rosnące potrzeby biznesu, konieczne będzie zatrudnienie dodatkowo ok. 1,5 mln osób w perspektywie najbliższych 6 lat. Oznacza to konieczność zatrudniania dodatkowo, każdego roku, ok. 300 tys. pracowników.

Rynek pracownika

Problem dotyczy także sektora handlowego. Jak wynika z raportu ManpowerGroup, pracodawcy branży handlowej zamierzają zwiększyć zatrudnienie w drugim kwartale 2019 r. o 12 proc. Zdaniem Iwony Szczykowskiej, kierownika ds. kluczowych klientów w Grupie Progres, braki kadrowe w segmencie handlu nadal są spore. - Tylko w trzecim kwartale 2018 r. w handlu do obsadzenia było ponad 25 tys. wolnych stanowisk. Jeśli tendencja z ubiegłego roku się powtórzy w analogicznym okresie tego roku ta liczba będzie większa – mówi Iwona Szczykowska. Boomu na pracowników nie zahamowało wycofywanie się ni sieci handlowych z Polski czy ustawa ograniczająca handel w niedzielę.

Wśród klientów sieciowych, działających na terenie całej Polski, z którymi współpracuje Grupa Progres (głównie duże sieci handlowo-spożywcze), nie widać też spadku zapotrzebowania na pracowników tymczasowych. - Zdarzają się sytuacje, gdy firma próbuje rekrutować własnymi siłami. Najczęściej kończy się to tym, że i tak wraca ona do nas z prośbą o pomoc w rekrutacjach, ponieważ samodzielne pozyskanie nowych pracowników okazało się problemem. Trzeba przyznać, że potrzeby naszych klientów są bardzo duże, co więcej nadal mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Dlatego rekrutacje są trudne – mówi Iwona Szczykowska.

- Z naszych obserwacji wynika, że na prowadzone procesy rekrutacyjne wpływają też decyzje sieci handlowych – wzrost oferowanych wynagrodzeń, coraz bardziej elastyczne grafiki pracy, indywidualne podejście do pracownika czy benefity pozapłacowe, o których informujemy już podczas rozmowy rekrutacyjnej. To czynniki, które z pewnością zwiększają nasze możliwości rekrutacyjne, a co za tym idzie minimalizują problemy z pozyskaniem nowych pracowników do pracy w sieciach handlowych – dodaje.


  • david 2019-03-14 13:44:43

    ale wulgarność....

  • Mart-in 2019-03-14 12:40:24

    Najlepsi menedżerowie w handlu to tacy co potrafią jeszcze z gówna wyssać krew.

    W handlu marne zarobki jedynie garba się dorobisz.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7649
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.