Carrefour zamyka w Polsce sklepy convenience. W rok ubyło ich prawie 50

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2019 10:08

Carrefour zamyka w Polsce sklepy convenience. W rok ubyło ich prawie 50 fot. materiały prasowe carrefour

Z raportu Grupy Carrefour za 2018 rok wynika, że detalista zamknął w Polsce 47 sklepów. Były to placówki typu convenience. W ciągu roku sieci przybył tylko jeden supermarket.

Na koniec 2018 roku francuski detalista posiadał w naszym kraju 850 placówek w porównaniu do 896 w 2017 roku. Sieć miała 89 hipermarketów, 152 supermarkety i 609 sklepów convenience. Rok wcześniej Carrefour miał 89 hipermarketów, 151 supermarketów i aż 656 sklepów convenience.

Prezes Grupy Carrefour, Alexandre Bompard, podsumowując ubiegły rok mówił: Rok 2018 był dla nas bardzo pracowity i kluczowy pod względem realizacji naszego docelowego planu. Musieliśmy usprawnić model biznesowy i stworzyć organizację, która jest prostsza, bardziej elastyczna i otwarta na partnerstwa. Wiele pozostaje jeszcze do zrobienia, ale nie ma wątpliwości, że odzyskaliśmy rozpęd w oparciu o wspólny cel: żywieniową transformację.

Przypomnijmy, sprzedaż Carrefour Polska w pierwszym kw. 2019 r. wyniosła 494 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 3 proc. Sieć w Polsce ma 842 placówki (w trzy miesiące ubyło jej 8 sklepów convenience).

Zdaniem analityków, wyniki Carrefour za pierwszy kwartał tego roku są bardzo dobre, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczenie handlu związane z niedzielnym zakazem oraz to, że firma od ponad roku jest w restrukturyzacji. W ich ocenie, jeśli sieć będzie szła zgodnie z przyjętą strategią restrukturyzacyjną na pewno będzie mocno przyglądać się swoim aktywom w sektorze hipermarketów w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,79

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6842
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.