Czarne chmury nad franczyzą Intermarche?

Autor: innpoland.pl 8 listopada 2019 17:46

Czarne chmury nad franczyzą Intermarche? fot. materiały prasowe

Na portalu innpoland.pl pojawił się tekst, który ujawnia kulisy współpracy z siecią Intermarche, w tym o milionowych długach byłych franczyzobiorców a także próbach samobójczych.

W rozmowie ex-Muszkieterowie opowiadają jak wyglądała rekrutacja do sieci. Decydujące było czy w rodzinie nie ma prawnika, księgowego lub kogokolwiek kto swoim doświadczeniem mógłby próbować weryfikować to, co mówią przedstawiciele sieci.

– Najważniejsze były pytania o to, skąd się wzięliśmy, kto nas zrekrutował, kim jest nasza rodzina, dlaczego mój ojciec w 1980 roku sprzedał gospodarstwo. Pytania idiotyczne, ale według mnie chodziło o to, czy nie mam w rodzinie prawnika albo kogoś powiązanego politycznie. Człowieka, który wchodził po nas, odrzucono. Teraz już wiem dlaczego – ma żonę księgową. Dziś możemy się z tego śmiać, ale byliśmy przesiąknięci tą socjotechniką – czytamy w Innpoland.pl

Franczyzobiorca nie mógł wcześniej zapoznać się z projektem umowy, która była czytana dopiero u notariusza.

– Nie mogliśmy przeczytać wcześniej umowy. Umowę dostaje się do podpisania u notariusza. W momencie, gdy nie masz już czasu na podjęcie decyzji. I w zasadzie nie masz już pola manewru, bo to jest moment, gdy masz już sprzedane mieszkanie, aport jest wpłacony i pozostaje ci wierzyć, że to jest jedyna słuszna droga, jaką masz podążać – mówi redaktorowi jeden z franczyzobiorców.

Jednym z elementów które „wykończył” biznes franczyzobiorców były horrendalne czynsze od 80 tys. zł do 120 tys. zł. płacone bezpośrednio do Francji”. Do kosztów dochodził program komputerowy za kilkadziesiąt tysięcy złotych rocznie oraz z góry narzucany asortyment, który nie ułatwiał prowadzenia rentownej sprzedaży.

Każdy franczyzobiorca podpisał zobowiązanie do milczenia, kiedyś dostawali także zwrot pieniędzy jakie wnieśli do firmy. Lojalka ma 10 stron i dwa weksle. Każdy na kilkaset tysięcy.

Redaktor Innpoland zwrócił się z prośbą o komentarz. Grupa Muszkieterów nie odpowiedziała na pytania w sprawie powyższych zarzutów.

Jak pisaliśmy na dlahandlu.pl w 2018 roku sieć zamknęła 22 sklepy, w obecnym już 6. Dodatkowo sklep w Braniewie, w którym wybuchł pożar w połowie lipca cały czas jest zamknięty. Oznacza to, że w sieci działa niewiele ponad 200 placówek. Zgodnie z zapowiedziami poprzedniego zarządu w 2020 roku miało ich być 500.

Przypomnijmy, że spółka SCA PR Polska zanotowała w ubiegłym roku w Polsce 2 199 202 303 zł przychodów i 76 750 136 zł starty (najnowsze dane MF).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • takie tam 2019-11-12 17:25:28

    Z całym szacunkiem ale kto podpisywał umowy u notariusza wcześniej ich nie widząc i nie czytając? Czy to jest sieć dla "idiotów" Ja w to po prostu nie wierzę. Zapewne umowa jest zagmatwana ale wchodząc w taką czy inną sieć należy dokładnie doczytać i wyjaśnić WCZEŚNIEJ wszystkie kruczki i niejasności. Na tym polega biznes...

  • Edek 2019-11-12 14:34:49

    nie do końca jest to prawdą -wiem bo pracowałem w centrali SCA PR ...czyli Intermarche...otóż -oczywiście czynsze -kosmiczne ,programy najdroższe ,brak możliwości prowadzenia innej działalności ,zastawianie całego majątku itd itd... ale pamiętajcie Państwo ,że jednak każdy z franczyzobiorców prowadzi własny biznes -nieprawdą jest, że centrala narzucała asortyment jak i ceny -polityka marżowa jest sugerowana i produkty również ale przecież każdy ze sklepów dobiera produkty z rynku -więc decyduje o tym za ile ,od kogo i co chce kupować. Nie mniej jednak Intermarche jest tworem który pada - kwestią czasu jest ich całkowite zamknięcie ...-moim skromnym zdaniem na brak sukcesu zapracowali sobie wszyscy w tej sieci ...zarówno pazerna Francja jak i niezwykle "kombinatorsko" podchodzący franczyzobiorcy..a teraz ...cóż ....samobójstwa ...szok ....współczuje jednak wiem że Inter jest już grzebany.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.