Dino w tym roku wyda 850 mln zł na inwestycje. To połowa budżetu Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2019 20:55

Dino w tym roku wyda 850 mln zł na inwestycje. To połowa budżetu Biedronki

Dino Polska szacuje wartość inwestycji w 2019 roku na ok. 850 mln zł. Chce otworzyć więcej sklepów niż w ubiegłym roku. Przypomnijmy, że budżet Biedronki na inwestycje w 2018 r. wynosił 372 mln euro (przeliczając po kursie 1 euro=4,27 zł daje to kwotę ok. 1,58 mld zł).

W całym 2018 roku Dino Polska miało 5,9 mld zł przychodów (wzrost o 30,6 proc. rdr), 541,1 mln zł EBITDA (wzrost o 39,1 proc. rdr), 429 mln zł zysku operacyjnego (+41,5 proc.) i 307,6 mln zł zysku netto (44 proc. więcej niż w 2017 roku). Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w 2018 roku 11,6 proc.

Sieć marketów Dino powiększyła się o 202 nowe sklepy. Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2018 r. osiągnęła poziom 375,7 tys. m kw. i była o 27 proc. większa niż rok wcześniej.

- W 2018 r. kontynuowaliśmy szybki rozwój organiczny Dino Polska. Znalazło to odzwierciedlenie zarówno w większej liczbie nowo otwieranych sklepów, jak i w dobrych wynikach finansowych. Otwieramy kolejne sklepy i rozbudowujemy zaplecze logistyczne. Łączna wartość inwestycji, które zrealizowaliśmy w 2018 r. wyniosła 634 mln zł i była o 58% większa niż rok wcześniej. Dzięki temu stworzyliśmy 3,4 tys. nowych miejsc pracy i na koniec roku zatrudnialiśmy w Grupie Dino Polska 16,5 tys. osób. Główne obszary inwestycji, oprócz rozwoju sieci marketów Dino, obejmowały logistykę – w 2018 r. otworzyliśmy nasze czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach, na Dolnym Śląsku, oraz zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna - napisał Szymon Piduch, prezes sieci, w liście do akcjonariuszy.

- W 2019 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne - dodał.

Istotny wzrost skali działania Grupy – ponad 30-proc. dynamika wzrostu sprzedaży trzeci rok z rzędu – to efekt dalszego dynamicznego rozwoju sieci sklepów i dwucyfrowego wzrostu przychodów na bazie LfL (like-for-like). W 2018 r. sieć Dino odnotowała wzrost liczby zakupów, przy równoczesnym, znaczącym wzroście wartości przeciętnego paragonu.

Dino Polska otworzyła w 2018 roku rekordową liczbę sklepów – 202 wobec 147 otwarć rok wcześniej (+37% r/r), co oznacza, że na koniec grudnia 2018 roku posiadała 977 marketów. Celem jest dalsze zwiększanie liczby nowych otwarć.


  • Pan 2019-03-15 10:18:37

    No i to jest jeden z powodów dla którego zamykaja się małe rodzinne wiejskie sklepiki. Dino jest w centrum polski prawie w każdej gminie i zabija wokół handel detaliczny. Druga uwaga. Niech sie odpowiednie służby przyjrzą warunkom [racy w tych sklepach. Nie widze tam uśmiechnietych twarzy zadowolonych ludzi zatrudnionych na niepełne etaty. No ale jakoś trzeba sie dostać do pierwszej 10 najbogatszych, nieprawdaż???

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6734
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.