EEC 2019: Na rynku spożywczym jest dobry czas na konsolidację

www.portalspozywczy.pl 15 maja 2019 16:10

EEC 2019: Na rynku spożywczym jest dobry czas na konsolidację Debata "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji" w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Fot. portalspozywczy.pl

Na rynku spożywczym widać tendencje do konsolidacji, które są napędzane przez dobre parametry makroekonomiczne w Polsce. Przejęcia widać m.in. w branży mięsnej i napojowej. Aby przejmować inne firmy, trzeba mieć najpierw dobry rozwój organiczny - mówili paneliści na debacie "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji", która odbyła się w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, Dyrektor Zarządzająca Sektorem Spożywczym w ING Bank Śląski SA podkreśliła, że na rynku spożywczym widać tendencje do konsolidacji i w wielu przypadkach te decyzje są podejmowane jako kombinacje różnych przesłanek. 

Dodała, że najważniejszą przesłanką do konsolidacji jest uzyskiwanie skali produkcji.

Piotr Grauer, dyrektor Działu Usług Doradczych, Grupa Deal Advisory, KPMG tłumaczył,

że konsolidacjom i przejęciom sprzyjają bardzo dobre parametry makroekonomiczne w Polsce, 

takie jak dobra koniunktura gospodarcza, niskie bezrobocie i konsumpcja pobudzana programami socjalnymi.

Dodał, że mamy również ostatnio nieustającą passę eksportową. Tłumaczył, że jeśli chodzi o przejęcia, to dużo się dzieje ostatnio w branży napojowej i mięsnej.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex jest zdania, że myśląc o przejęciach warto zwracać uwagę na dopasowanie przejmowanej firmy do swojej - zarówno pod względem wielkości jak i rodzaju działalności.

Wskazał też, że trzeba wiedzieć, jak przejmowaną firmę ujednolicić ze swoim przedsiębiorstwem, aby nie było tak, że będą to oddzielne organizacje. Podkreślił, że trzeba wprowadzić zunifikowaną strukturę.

Tłumaczył również, że zbudowanie strategi wzrostu tylko na przejęciach nie jest możliwe. - Jak nie ma zdrowego wzrostu organicznego, to "sklejanie firm" nie doprowadzi do sukcesu - mówił.

Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie tłumaczył, że dla niego konsolidacja to proces, w wyniku którego osiąga się coś więcej niż wspólna suma dwóch przedsiębiorstw. - Wiele razy się zastanawiałem nad przejęciem innych firm, ale obecnie cały czas mamy potencjał na rozwój organiczny i to realizujemy - tłumaczył. Dodał, że jest ostrożny jeśli chodzi o przejęcia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.