Prezes Żabki: Co roku otwieramy ok. 700 sklepów, jednak nie definiujemy sztywnych celów

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2019 12:41

Prezes Żabki: Co roku otwieramy ok. 700 sklepów, jednak nie definiujemy sztywnych celów Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska. Fot. materiały prasowe

Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka podkreśla, że w większości sklepów sieci Żabka zakupy impulsowe stanowią 80-90 proc. sprzedaży – Klienci realizują u nas inne potrzeby niż w supermarketach i hipermarketach – są to przede wszystkim zakupy wynikające z doraźnej potrzeby. Ponadto oczekują od nas gotowych rozwiązań, dlatego postawiliśmy na produkty z kategorii tzw. „Quick Meal Solutions”. Pod tym hasłem kryją się gotowe przekąski i posiłki, wśród których dominują produkty naszych marek – tłumaczy.

– Wśród marek Żabki mamy takie marki jak Foodini, Wycisk, Szamam czy Dobra Karma. Te produkty zaspokajają bardzo różne potrzeby: Foodini – to przekąska, Wycisk – napój z soków wyciskanych, a Dobra Karma to produkty bez konserwantów i cukru – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka.

– Budujemy asortyment w taki sposób, aby odpowiedzieć na oczekiwania wszystkich naszych klientów. W Żabka Café oferujemy na przykład w ramach marki własnej słodkie przekąski jak sernik królewski czy jabłecznik, produkowane przez polskich producentów – wyjaśnia Tomasz Suchański.

Dodaje, że podczas ustalania rodzaju asortymentu marek własnych, w Żabce nie myśli się w typowych kategorii spożywczych, takich jak napoje czy słodycze. – Myślimy "misjami", np. "śniadanie", "szybka przekąska" lub "impreza". Chociaż mamy też marki własne w tradycyjnych kategoriach – świetnym przykładem jest napój Level Up, który w kategorii napojów energetycznych jest liderem sprzedaży – tłumaczy prezes.

Żabka w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Suchański podkreśla, że w grudniu będzie otwarcie sześciotysięcznego sklepu. – Przekraczamy następną granicę naszej ekspansji i kontynuujemy rozwój w dotychczasowym tempie – co roku otwieramy około 700 sklepów. W kolejnych latach od rynku będzie zależało, czy będzie to 800 czy 600 placówek, ponieważ nie definiujemy naszych celów, jako sztywnych liczb. Bardziej reagujemy na możliwości tworzone przez rynek – opowiada Tomasz Suchański.

Jesienią 2018 roku Żabka rozpoczęła projekt, określany jako "sklep jutra".

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.