The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2019 14:43

The future of retail: idealny mix technologii i emocji (pełna relacja) The future of retail: idealny mix technologii i emocji, fot. PTWP

Jak technologie wspierają i ułatwiają zakupy oraz jakie wyzwania stawiają przed handlem, czy sklepami przyszłości będą głównie bezobsługowe koncepty, jaką rolę może ogrywać sprzedawca i czy zakupom wciąż powinny towarzyszyć emocje? – o tym rozmawiali paneliści debaty „The future of retail: idealny mix technologii i emocji”, która odbyła się podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Na przestrzeni ostatnich lat systematycznie rośnie popularność handlu internetowego. Jedną z przyczyn tego zjawiska jest otwartość e-detalistów na technologiczne nowinki. Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl, podkreślił, że jego firma chce być liderem innowacji.

- Wierzymy, że nowoczesne rozwiązania dają inną jakość klientom i naszej spółce. W naszym sklepie można już zrobić zakupy z asystentem Google, nawiązaliśmy również współpracę z firmą Samsung, producentem inteligentnych lodówek, za pośrednictwem których można złożyć u nas zamówienie. W Polsce skala używania takich narzędzi jest jeszcze niewielka, ale uważamy, że warto je implementować. Robimy to nie tylko dlatego, żeby być postrzegani jako innowacyjni, ale przede wszystkim dlatego, że jest po prostu fajne i ułatwia zakupy. Mówimy innowacyjności "tak", ale nie za wszelka cenę - powiedział Jacek Palec.

Kupowanie zmysłami



Zdaniem Katarzyny Świąder, specjalistki ds. żywności i żywienia z Wydziału Żywienia Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, konsumenci nadal chętniej wybierają sklepy stacjonarne ze względu na szeroki asortyment. - Mamy dzisiaj epidemię otyłości i nadwagi, ważne jest więc odpowiednie urozmaicanie posiłków, dostęp do wielu produktów. Konsumenci chcą również zweryfikować jakość produktu w sklepie (dotknąć, posmakować), przeanalizować etykietę i inne informacje. Mają także możliwość konfrontacji ze sprzedawcą, który powoli staje się konsultantem - właśnie w tym kierunku będą szły działania sklepów detalicznych. Coraz bardziej istotna będzie relacja konsumenta ze sprzedawcą. Wreszcie - klienci lubią robić zakupy, szukać nowości, często kupują pod wpływem emocji - powiedziała Katarzyna Świąder.

Dodała, że konsumenci są różni i mają inne potrzeby, na które trzeba konkretnie odpowiedzieć, także projektując żywność. - Nie ma jednej recepty dla wszystkich, zwłaszcza, że w zakupach dużą rolę wciąż odgrywają emocje. Przewagą sklepów stacjonarnych jest to, że kupujemy w nich wszystkimi pięcioma zmysłami, a producenci wiedzą, jak pozyskać naszą uwagę – uważa ekspertka SGGW.

W jej ocenie wyzwaniem dla kanału e-commerce jest sprostanie oczekiwaniom klienta, który chce tam odnaleźć wszystkie dane, które znajduje w sklepie fizycznym.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.