6 trendów dotyczących odżywiania, które zdominują 2020 rok

Świadomy konsumpcjonizm po raz kolejny znajdzie się w centrum trendów w przyszłym roku - konsumenci nadal będą stawiać na pierwszym miejscu własne zdrowie. Jakie inne trendy dotyczące odżywania zaskoczą nas w 2020 roku?
Zdrowsze cukry
Zamiast sięgać po cukier, który osłodzi danie, dlaczego nie spróbować słodkiego syropu z owoców? Syropy z granatu, kokosa, czy daktyli staną się zdrowszą alternatywą na dodanie odrobiny słodyczy do deserów a nawet polew mięsnych i marynat. Co więcej, choć już można zauważyć zmiany – niejeden producent zacznie stosować słodzik zamiast cukru i oferować będzie produkty słodzone np. stewią. Niektórzy zaś zmniejszą ilości cukru, który wkładają do swoich produktów.
Nowe rodzaje mąki
Mąka migdałowa, czy kokosowa – te nie są już dużym zaskoczeniem dla konsumentów. A co z mąką bananową? Alternatywne mąki z różnorodnych owoców i warzyw będą coraz częściej pojawiać się w przepisach, ale będzie można znaleźć je także w już gotowych produktach takich jak tortilla, pączki, czy innych daniach, do produkcji których można użyć tego składnika.
Jeszcze mniej mięsa
Bez względu na to, czy będzie to bezmięsny burger, czy wegańska kiełbasa, rok 2020 będzie rokiem roślinnych alternatyw mięsnych. Chociaż od kilku lat jest to dosyć mocny trend - w zbliżającym się roku będzie odgrywać jeszcze większą rolę, a producenci zaczną oferować szerszą gamę bezmięsnych zamienników. Według raportu agencji IQS już teraz 43% Polaków deklaruje, że nie je w ogóle lub stara się ograniczać jedzenie mięsa. Fleksitarianizm - czyli dieta polegająca na spożywaniu ograniczonej liczby posiłków mięsnych stanie się bardziej popularna.
Przemyślane przekąski
Zamiast kupować pączki, batoniki, czy fast foody - więcej osób zainteresuje się alternatywnymi przekąskami bez dodatku konserwantów lub zacznie samodzielnie przygotowywać posiłki. Już teraz naukowcy wykazali, że pracownicy, którzy regularnie jedli zdrowe posiłki, osiągali o 25% większą wydajność w pracy. Jest to zatem także sygnał dla pracodawców, którzy oferują swoim pracownikom przekąski w ramach benefitów firmowych.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
- Śr 23:25 Całkowity zakaz handlu w niedzielę coraz bliżej. Najsłabsi odczują go...
- Śr 20:27 Komisje za opóźnieniem wejścia w życie Małego ZUS-u plus o miesiąc
- Śr 19:38 Carrefour w Belgii wprowadza torby na zakupy z przetworzonych odpadów...
- Śr 18:35 GUS: Mamy problem z nadmiarem danych statystycznych
- Śr 18:05 Hipermarket b1 najemcą Karuzeli w Ełku
- Śr 17:24 Badanie PwC: Co trzeci przedsiębiorca niezadowolony z działania fiskusa
- Śr 16:45 EEC 2020: Zielony ład i konsument jutra - branża spożywcza i handlowa u progu...
- Śr 15:26 Emilewicz: Nieterminowe płatności szkodzą całej gospodarce; ustawa...
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria)
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.