90 proc. konsumentów uważa, że marka, która nie pyta ich o opinię jest zacofana

Autor: dlahandlu.pl 5 marca 2019 13:09

Prawie 40 proc. internautów zwraca uwagę na opinie o produkcie lub usłudze, zanim zdecyduje się na ich zakup, a aktywnie pyta o opinie 56 proc. – wynika z raportu Mobile Institute „Consumer Listening 2.0”. Jak podaje raport, aż dla 90 proc. konsumentów ma znaczenie to, czy marka bada ich opinie. Uważają ją za przyjazną i otwartą, a taką, która opinii nie bada - za zacofaną, a nawet przegraną.

- Dla 60% konsumentów w Polsce ważne jest, aby marka była dostępna mobilnie, dla 70% - aby była aktywna w mediach społecznościowych, a aby była przyjazna dla konsumentów i otwarta na ich opinie - dla (bagatela!) 90% badanych. Konsumenci oczekują tego, że będą pytani o zdanie już w fazie koncepcji (tzn. zanim powstaną nowe produkty), a marki będą na bieżąco reagować na ich zgłoszenia, reklamacje i pomysły. Pytani o to, kto najlepiej reprezentuje markę na zewnątrz, na podium stawiają siebie - klientów kupujących jej produkty i usługi – mówi  Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute.

Jak wynika z badania, prawie 40% internautów zwraca uwagę na opinie o produkcie lub usłudze, zanim zdecyduje się na ich zakup. Dzieli się opiniami 51%, a aktywnie pyta o nie 56%. Aktywnie pytający o opinie robią to w szczególności, gdy kupują produkt po raz pierwszy lub jest on drogi, ale 1/3 badanych stwierdziła, że takie zachowanie jest dla nich naturalne w zasadzie w przypadku większości kupowanych produktów i usług.

Konsumenci w Polsce dzielą się opiniami zarówno negatywnymi, jak i pozytywnymi. Jedynie co 4. badany wskazał, że dzieli się głownie negatywnymi doświadczeniami zakupowymi. Konsumenci wskazują też wiele powodów, dlaczego chcą wyrazić swoje zdanie. Przede wszystkim pokazują w ten sposób swoje zadowolenie, ale także chcą nagrodzić markę za dobry produkt lub usługę, jak i promować na rynku dobre praktyki i wzorce jak traktować konsumentów.

W tym roku smartfon prześcignął laptop, jeśli chodzi o urządzenia, z których pomocą Polacy dzielą się opiniami. Na smartfonie pozostawia je już 54% badanych. Konsumenci dzielą się opiniami na różne sposoby, natomiast preferują dedykowane formularze online lub wysyłane mailowo i media społecznościowe.

Pytani o to, kto najlepiej reprezentuje markę na zewnątrz, konsumenci wskazują na siebie, tzn. na klientów i użytkowników danej marki. W tyle pozostawiają ekspertów, influencerów, czy pracowników danej organizacji. Co więcej, co 5. badany chce stale współpracować z marką i dzielić się z nią swoimi pomysłami na dalszy rozwój.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6787
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.