Badanie: 85 procent Polaków nie czuje różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny

www.portalspozywczy.pl 16 sierpnia 2016 12:17

Płeć oraz deklarowane preferencje w stosowaniu masła lub margaryny nie mają wpływu na rozpoznawalność tych produktów podanych na kanapkach - to główny wniosek płynący z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach”.

85 proc. Polaków nie zauważa różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny  na  kanapkach - wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Poznaj się na tłuszczach”. Celem badania było sprawdzenie preferencji masło vs. margaryna oraz wiedzy Polaków na temat wspomnianych produktów do smarowania pieczywa. 

50 proc. Polaków deklaruje, że przy wyborze produktu do smarowania pieczywa kieruje się smakiem, co trzecia osoba bazuje w tej kwestii na własnych przekonaniach. Polacy prześcigają się 
w argumentach o to, który z produktów jest zdrowszy i smaczniejszy. Z tego powodu organizatorzy kampanii „Poznaj się na tłuszczach” podjęli wyzwanie i sprawdzili, jak rzeczywiście wygląda wyobrażenie i wiedza Polaków na temat masła i margaryny.

Zwolennicy obu produktów zostali poddani eksperymentowi blind test, podczas którego każdy z nich otrzymał do spróbowania dwie identyczne kanapki  - jedna posmarowana masłem, druga margaryną. Aż 85 proc. osób spontanicznie, nie zauważyło między nimi żadnej różnicy, blisko 10 proc. wskazało na różnicę, która rzeczywiście nie istniała (np. inne pieczywo), a tylko 5 proc. osób wskazało na tym etapie badania na różnicę w  smarowidle. Co więcej, po wyraźnej sugestii, że kanapki różnią się, nadal tylko niewielki odsetek -  7,3 proc. osób zwróciło uwagę na różnicę w produkcie, którym posmarowane zostały kanapki.To pokazuje, że deklarowane przez wiele osób preferencje smakowe w wyborze masła i margaryny są mitem.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.