Badanie: Głosy konsumentów mogą zmienić finansową trajektorię firm

Autor: pr, dlahandlu.pl 5 marca 2019 10:10

Badanie: Głosy konsumentów mogą zmienić finansową trajektorię firm Fot. Shutterstock.com

Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie woli kupować towary i usługi od firm, które kierują się wartościami etycznymi i wspierają szczytne cele - wynika z globalnego badania Accenture przeprowadzonego wśród blisko 30 000 osób z 35 krajów. Podobnego zdania jest aż 62% konsumentów z Polski, a 56% oczekuje, by firmy zajmowały stanowiska w ważnych dla nich sprawach.

Jak pokazuje badanie Global Consumer Pulse przeprowadzone przez Accenture, cel jest obecnie potężną siłą, która pomaga firmom odróżnić się na rynku od innych brandów oraz budować głębsze więzi z konsumentami. W praktyce firmy, które deklarują cele wykraczające poza swoją ofertę sprzedażową i wykazują zaangażowanie na rzecz ich osiągnięcia, mają większe szanse przyciągnąć klientów i osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku.

– Marka powinna istnieć po to, by projektować i odzwierciedlać pozytywny wpływ, jaki mogą wywierać produkty i usługi, które ją reprezentują, na życie ludzi. Przejawia się to poprzez namacalne doświadczenia, które marka tworzy. Cel pomaga kierować działaniami wokół marki w taki sposób, by zachowywała ona autentyczność, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza dzisiaj, gdy wartości marki mogą przeważyć nad jej funkcjonalną korzyścią dla konsumentów – mówi Jarosław Chudziak, wiceprezes zarządu Accenture w Polsce. – Głosy konsumentów mogą zmienić finansową trajektorię firm. Konsumenci są obecnie kimś więcej niż tylko kupującymi, postrzegają siebie teraz jako współtwórców marki – dodaje.

 Zaufanie stymuluje wzrost

65% konsumentów na świecie i 63% z Polski twierdzi, że słowa, wartości i działania liderów firm mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Co istotne, pozostawanie marką neutralną, która nie ujawnia, jakie wartości za nią stoją, wcale nie jest w tej sytuacji bezpiecznym rozwiązaniem. Konsumenci porzucają takie marki na rzecz tych, które reprezentują bliskie im wartości. Aż 62% konsumentów na całym świecie (56% w Polsce) chce, aby firmy zajęły stanowisko w ważnych dla nich sprawach społecznych, kulturalnych, środowiskowych lub politycznych.

Według badania Accenture, na decyzje zakupowe polskich konsumentów – poza ceną i jakością – istotny wpływ mają m.in. tworzenie przez firmę dobrych warunków pracy, personalizacja kontaktów z klientami, innowacyjność, walka z zanieczyszczeniem środowiska, a także transparentność w zakresie pozyskiwania surowców i materiałów.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6734
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.