Badanie: Konsumenci unikają sztucznych składników w żywności

Autor: wirtualnemedia.pl 13 września 2016 10:55

Niemal dwie trzecie (64 proc.) konsumentów na świecie w trosce o swoje zdrowie stosuje dietę, która ogranicza lub w ogóle nie uwzględnia konsumpcji wybranych produktów lub składników. Sztuczne składniki żywności, których konsumenci najczęściej starają się unikać, to sztuczne aromaty (62 proc.), środki konserwujące (62 proc.) i barwniki (61 proc.). Ponadto ponad połowa badanych rezygnuje z antybiotyków i hormonów (59 proc.), GMO (54 proc.) i sztucznych substancji słodzących (53 proc.) - wynika z badania firmy Nielsen, które przytacza serwis Wirtualnemedia.pl.

Konsumenci martwią się nie tylko o to co w chodzi w skład jedzenia, ale także jak jest ono pakowane. Ponad połowa badanych (55 proc.) stwierdziła, że nie kupuje żywności w opakowaniu wykonanym z BPA (Bisfenol A) - podają Wirtualnemedia.pl.

Generalnie konsumenci na świecie unikają sztucznych i przetworzonych składników, ale w ujęciu regionalnym podejście do tego tematu jest nieco zróżnicowane. Przykładowo dla badanych z Ameryki Łacińskiej i Północnej mniejszym niż w skali globalnej problemem są sztuczne aromaty, barwniki i środki konserwujące, a większym - sód i cukier. Ponadto badani z Ameryki Północnej częściej unikają glutaminianu sodu, a z Ameryki Łacińskiej - tłuszczów nasyconych i węglowodanów.

Z kolei europejscy respondenci częściej deklarują unikanie żywności zawierającej antybiotyki i GMO, a badani z regionu Bliskiego Wschodu i Afryki - gluten, węglowodany i tłuszcze nienasycone.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,66

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.