Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Polacy wiedzą jak mądrze kupować

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2014 10:13

Wybieramy produkty lepszej jakości, nawet jeśli musimy na nie więcej wydać. Niemal co piąty z nas kupuje tylko to, czego w danym momencie potrzebuje - to wnioski z badania, które przeprowadzono w celu sprawdzenia, czy jesteśmy smart shopperami - wynika z badania Deutsche Banku.

Badanie przeprowadzone przez Deutsche Bank pokazało, że Polacy dobrze znają sztukę inteligentnych zakupów i z powodzeniem łączą przyjemność kupowania z dbaniem o własne finanse. Prawie 50 proc. z nas robi zakupy wyłącznie wtedy, kiedy potrzebuje konkretnego produktu. Niemal co czwarty respondent zadeklarował, że w zamian za lepszą jakość produktu jest w stanie zapłacić więcej. W idealnym wariancie (prawie 30 proc.) Polacy chcieliby wybierać najlepszej jakości produkty, zwracając przy okazji uwagę na ich rozsądną cenę.

Trudno jednak generalizować, badanie ujawniło bowiem różnice między zakupowymi nawykami kobiet i mężczyzn. O ile panie częściej szukają okazji zakupowych na wyprzedażach (46 proc.), o tyle panowie stawiają na internet, biorąc udział w aukcjach online i poprzedzając zakupy skorzystaniem z porównywarki cen. Poza tym mężczyźni rzadziej niż kobiety wykorzystują okazje i częściej szukają równowagi między ceną a jakością produktu. Z kolei kobiety w większym stopniu gotowe są zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.

Analiza Deutsche Bank pokazała, że różnica pokoleń znajduje odzwierciedlenie również w zakupach. Niemal jedna czwarta młodych ludzi uważa, że szukanie okazji na promocjach to synonim inteligentnych zakupów. Mądre kupowanie to dla tej grupy wybór produktów jak najlepszej jakości w jak najlepszej cenie (38 proc.), podczas gdy osoby starsze interesuje przede wszystkim niska cena.

Największe różnice w zwyczajach zakupowych młodszego i starszego pokolenia Polaków widać najlepiej na przykładzie korzystania z internetu. O ile dla młodych sieć to dostęp do porównywarek cen, aukcji online i serwisów zakupów grupowych, o tyle starsi ludzie korzystają z tego typu możliwości w ograniczonym zakresie (5-6 proc.). Ciekawy jest też fakt, że o ile co druga osoba ze starszego pokolenia nie korzysta z nadarzających się okazji, o tyle w młodszej grupie wiekowej możliwości tych nie wykorzystuje zaledwie 4 proc. badanych przez Deutsche Bank.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.