Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie Tesco: Co trzeci Polak korzysta z gotowych produktów na grilla

Autor: pr 18 maja 2015 16:33

Niemal co czwarty Polak (24%) grilluje 2-3 razy w miesiącu, a kolejne 23% Polaków cieszy się wspólnym grillowaniem raz w miesiącu. Największymi fanami grillowania, którzy rozpalają ruszt co najmniej raz w tygodniu, jest 6% Polaków - wynika z danych Tesco.

Szczególnymi miłośnikami grillowania są osoby w wieku 20-29 lat – 74% z nich grilluje przynajmniej raz w miesiącu, a tylko co dziewiąty (11%) nie grilluje w ogóle. Co ciekawe, kobiety (75%) grillują częściej niż mężczyźni (72%). Co trzeci Polak (34%) szykując się do grillowania woli korzystać z gotowych produktów, które nie wymagają dodatkowego przygotowywania i są gotowe do położenia na ruszcie – 26% używa ich zazwyczaj, a 8% używa wyłącznie gotowych zestawów. Cały czas jednak większość Polaków, bo aż 66% woli samodzielnie przygotowywać produkty do grillowania.

Na ruszcie najczęściej gości mięso. Zdecydowanym liderem jest wciąż kiełbasa, która regularnie pojawia się na stołach niemal dziewięciu na dziesięciu grillujących Polaków (88%). Chętnie grillujemy także mięso wieprzowe (62%) i drobiowe (55%), mniej popularna jest wołowina (16%). Grill to jednak nie tylko dania mięsne. Już 29% Polaków regularnie grilluje warzywa, a co piąty Polak (20%) – ryby. Listę produktów zamykają owoce (5%) i grzyby (3%).

Spośród dodatków, na stołach grillujących Polaków najczęściej gości pieczywo (79%) i sosy, ketchupy i musztardy (70%). Naszym ulubionym smakiem dodatków jest czosnkowy, preferuje go ponad połowa Polaków (54%). Lubimy także smak pomidorowy (37%) i majonezowy (30%). Smak pikantny bardziej lubią mężczyźni (30%) niż kobiety (22%). Większość Polaków przygotowuje sałatki lub surówki (58%), zaś owoce je podczas grillowania już tylko 15% badanych.

Najpopularniejszym napojem jest piwo, po które sięga 77% grillujących Polaków. 40% badanych preferuje napoje bezalkoholowe. Na niektórych stołach goszczą także mocniejsze alkohole (27%) i wino (13%). Wśród grillujących możemy łatwo wyróżnić miłośników charakterystycznych smaków. Przykładowo, osoby grillujące drób najchętniej dobierają do niego po pieczywo i słodkie przekąski. Ci zaś, którzy grillują „lżejsze” warzywa i ryby, sięgają również po sałatki i napoje bezalkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.