Badanie: W ciągu 5 lat zainteresowanie Black Friday wzrosło ponad dwukrotnie

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2018 11:17

Badanie: W ciągu 5 lat zainteresowanie Black Friday wzrosło ponad dwukrotnie Fot. Shutterstock

95 proc. Polaków wie, czym jest Black Friday, a niecałe 60 proc. ankietowanych zamierza dołączyć do listopadowej gorączki zakupowej. 59 proc. z tych, którzy będą polować na okazje, wybiorą się zarówno do galerii handlowych jak i sklepów internetowych, 26 proc. wybierze spokojniejsze e-zakupy, a 15 proc. ograniczy się do sklepów stacjonarnych. W 2018 roku przeciętny Kowalski wyda w trakcie Black Friday 645 złotych, kupując głównie ubrania, elektronikę i obuwie – wynika z badania zespołu analitycznego Black-Friday.Global.

Wyniki ankiet pokazały, że najwięcej pieniędzy podczas Black Friday gotowi są wydać mieszkańcy Ameryki Północnej i Europy, a z kolei zakupy na relatywnie niewielkie kwoty planują mieszkańcy krajów azjatyckich, jak na przykład Pakistan, Malezja czy Filipiny.

Polscy łowcy okazji planują wydać w trakcie Black Friday średnio 645 zł (175 USD). To mniej niż Amerykanie czy Niemcy (515 USD i 239 USD odpowiednio), ale więcej, niż Rosjanie (136 USD) i Węgrzy (105 USD).

- Co roku światową prasę obiegają zdjęcia tłumów ludzi oblegających markety elektroniczne. Jednak jak pokazały wyniki naszej ankiety, to nie elektronika najbardziej interesuje polujących na zniżki, tylko ubrania. Sprzęt RTV znalazł się dopiero na drugim miejscu wśród ankietowanych. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się także książki, akcesoria sportowe oraz bielizna – oceniają autorzy raportu.

Czarny Piątek słynie z wysokich rabatów, sięgających 80–90%. I choć liczba towarów za symboliczną złotówkę czy z 90% upustem jest mocno ograniczona, ci którzy biorą udział w wyprzedażach mogą liczyć na naprawdę wysokie zniżki.

- Według naszych statystyk z Black Friday 2017, najbardziej na czarnopiątkowych okazjach korzystają Amerykanie, Kanadyjczycy i Ukraińcy – w tych krajach średni rabat w sklepach internetowych w ostatni piątek listopada wyniósł odpowiednio 68%, 66% i 66%. Na nieco „skromniejsze” rabaty mogli liczyć mieszkańcy Rosji (58%), Brazylii (57%) i Turcji (56%), a średnia statystyczna dla całego świata z kolei wyniosła 55% - czytamy w badaniu.

Przeciętna wysokość rabatu w polskich sklepach internetowych w zeszłym roku była na poziomie „tylko” 46%, co biorąc pod uwagę prognozowane wydatki Polaków, w trakcie tegorocznego Black Friday, może się przełożyć na oszczędności w wysokości 550 PLN.

Raport powstał w oparciu o dane statystyczne, działającej globalnie od 2010 roku, platformy zniżek Picodi.com, która stworzyła portal Black-Friday.Global, dedykowany czarnopiątkowym wyprzedażom. W ankiecie wzięło udział 12 tys. osób z 55 krajów świata.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,19

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7280
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.