Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Carlsberg Polska: Liczba konsumentów piwa będzie spadała

www.portalspozywczy.pl 27 grudnia 2017 14:38

Carlsberg Polska ostrożnie podchodzi do prognoz rynku piwa w 2018 roku, po tym jak tegoroczny sezon przyniósł rozczarowanie. Rynek może być na poziomie 2017 roku lub zanotować około jednoprocentowy spadek - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Jego zdaniem liczba konsumentów piwa będzie w dłuższym okresie spadała.

- Jesteśmy ostrożni, jeśli chodzi o prognozy. Trzeba pamiętać, że polski rynek jest już nasycony, z konsumpcją na wysokim poziomie. Za pogodę nie można ręczyć, a do tego w długim okresie dochodzi czynnik demograficzny, dane wskazują, że liczba konsumentów będzie zmniejszała się, co może mieć negatywny wpływ na kategorię piwa - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Na plus dla kategorii w 2018 roku będzie można zaliczyć duże wydarzenie sportowe, czyli EURO 2018 w Rosji – doskonałą piwną okazję. Polska drużyna zakwalifikowała się do mistrzostw i przed nami wiele okazji do kibicowania, co może pomóc kategorii. Byłbym jednak ostrożny, co do prognoz. W tej chwili przyszły rok szacujemy na poziomie 2017 roku lub ewentualnie około jednoprocentowy spadek - dodaje.

Jakie trendy na rynku mogą być widoczne w 2018 roku?

- Jeśli chodzi o trendy to dobrze sobie radzą wyższe segmenty i piwa jakościowe - segment upper mainstream wzrósł o 7 proc., zaś słabiej segmenty niższe, czyli piwa lower mainstream i mainstream, które spadły odpowiednio o 6,4 proc i 4,8 proc. Specjalności wchodzą do stałego repertuaru kategorii, przestają być czymś nadzwyczajnym i są często wybierane przez konsumentów. Rośnie też poziom wiedzy konsumentów i chęć rozmowy na temat piwa – mówi również Tomasz Bławat.

więcej na: www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.