Czekolada, praliny i żelki to najlepiej rokujące kategorie słodyczy

www.portalspozywczy.pl 2 grudnia 2014 14:20

Czekolada, praliny i żelki to - zdaniem części producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce - najlepiej rokujące na przyszłość kategorie słodyczy. Jak wynika z badania KPMG, właśnie te kategorie wskazywane są częściej jako te, które w najbliższym czasie odnotują wzrost sprzedaży.

Aż 47 proc. respondentów badania KPMG uważa, że w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie sprzedaż czekolady nadziewanej oraz czekolady gorzkiej (przeciwnego zdania jest, odpowiednio, 7 proc. i 13 proc. badanych). Dwie na pięć osób (40 proc.) spodziewa się wzrostu sprzedaży żelek, a po 33 proc. - wzrostu sprzedaży pralin i czekolady mlecznej.

Według 27 proc. przebadanych przez KPMG producentów i dystrybutorów słodyczy w Polsce, w ciągu dwóch lat wzrośnie sprzedaż ciastek pakowanych z czekoladą i draży (w przypadku draży, przeciwnego zdania jest jednak aż 20 proc. respondentów). Z kolei 20 proc. osób uważa, że wzrostowymi kategoriami będą wafle pakowane pojedynczo, ciastka paczkowane suche i cukierki czekoladowe.

Przeczytaj także:

Bardzo słabo wypadają cukierki nieczekoladowe (karmelki) - w ich przypadku jedna trzecia respondentów uważa, że sprzedaż spadnie (a 13 proc. prognozuje wzrost). Pesymistycznie oceniana jest również przyszłość lizaków - 20 proc. ankietowanych prognozuje zmniejszenie się sprzedaży tego rodzaju słodyczy, a tylko 13 proc. widzi w nich potencjał wzrostowy.

- Na polskim rynku niezmiennie od kliku lat najlepiej rozwijają się kategorie ciastek (zarówno suchych, jak i w czekoladzie), pralin oraz czekolad - wśród polskich konsumentów właśnie te produkty cieszą się największą popularnością. Potwierdzają to również inwestycje producentów w nowe linie technologiczne - coraz częściej mówią o tym w bezpośrednich rozmowach przedstawiciele różnych firm sprzedających urządzenia. Nie jest tajemnicą, że w ostatnim czasie dużych inwestycji w linie dokonało kilku producentów ciastek, zaś inni zapowiadają takie inwestycje. Wszystko to przekłada się w konsekwencji na oferowanie klientom coraz bardziej złożonych w swojej formie i wyszukanych w smaku wyrobów - komentuje w raporcie KPMG "Rynek słodyczy w Polsce 2014" Tomasz Grzybowski, prezes Delicpolu.

Jak dodaje szef spółki, na przeciwnym biegunie znajdują się wyroby proste, nisko przetworzone, często kojarzące się z dawnymi czasami. Dlatego takie kategorie jak karmelki, lizaki czy tzw. "wyroby wschodnie" (chałwa) wśród konsumentów tracą na popularności - uważa Grzybowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.