Deloitte: Blogi i media społecznościowe mają wpływ na zakupy spożywcze kobiet

Autor: dlahandlu.pl 8 sierpnia 2019 12:23

W ramach badania ,,Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019”, przeprowadzonego na początku br., firma Deloitte sprawdziła, co wyróżnia kobiety korzystające z urządzeń elektronicznych w procesie zakupowym. W zdecydowanej większości (63 proc. badanych kobiet w porównaniu do 54 proc. badanych mężczyzn) dokonują one przemyślanych zakupów z kategorii żywność i napoje. Doskonale wiedzą jakich produktów poszukują oraz gdzie mogą je kupić.

Kobiety planują budżet, który chcą przeznaczyć na zakupy produktów z tej kategorii i starają się wydać dokładnie tyle, ile zaplanowały (57 proc. badanych kobiet vs. 50 proc. badanych mężczyzn). Zwiększone wydatki wynikają na ogół z zakupu dodatkowych produktów lub droższego wariantu. Urządzenia elektroniczne w przypadku zakupów z kategorii żywność i napoje są przez kobiety wykorzystywane najczęściej przed zakupami, na etapie poszukiwania informacji i inspiracji oraz do porównywania cen (2/3 badanych). Przy dokonywaniu wyboru 1 na 4 kobiety kieruje się opiniami i ocenami innych użytkowników zamieszczanymi na stronach detalistów.

Badanie Deloitte pokazało, że częstotliwość wizyt w sklepach, oferujących produkty z kategorii FMCG, jest bardzo zbliżona w przypadku kobiet i mężczyzn. Blisko 60 proc. kobiet w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedziło te sklepy dziesięć lub więcej razy. Patrząc natomiast na przekrój wiekowy, w ciągu ostatnich 3 miesięcy najczęściej sklepy spożywcze odwiedziły kobiety w wieku 18-20 lat oraz 35-64 lata (blisko 2/3 badanych odwiedziło sklepy 10 lub więcej razy).

- Analizując wykorzystanie urządzeń elektronicznych przed, w trakcie i po zakupach spojrzeliśmy szczegółowo na poszczególne podkategorie zaliczane do kategorii żywność i napoje, tj. artykuły spożywcze, posiłki (na wynos lub dostarczane do domu) i alkohol. W przypadku artykułów spożywczych ok. 40 proc. badanych (zbliżone wyniki dla kobiet i mężczyzn) korzystało z urządzeń elektronicznych w trakcie procesu zakupowego, w przypadku posiłków był to już co czwarty badany (także bardzo zbliżone wyniki dla kobiet i mężczyzn). Największe różnice zaobserwowano w przypadku alkoholu, gdzie jedynie 1 na 5 kobiet wykorzystywała urządzenia elektroniczne w trakcie procesu zakupowego vs. co trzeci mężczyzna – mówi Anna Bystrek, Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.

Informacje na temat produktów z kategorii żywność i napoje kobiety preferują otrzymywać za pośrednictwem wiadomości stworzonych w oparciu o ich indywidualne preferencje (20 proc.) bądź wyszukać samodzielnie za pomocą wyszukiwarki (20 proc.). Trzecim preferowanym kanałem są wpisy na blogach czy media społecznościowe (16 proc.). Dokonując wyboru konkretnego produktu panie najczęściej (1 na 4 z badanych kobiet) kierują się opiniami i ocenami innych użytkowników zamieszczonymi na stronie detalisty.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,71

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 989
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.