Efekt globalizacji - konsument nie zna producenta

Autor: rp.pl 15 czerwca 2016 10:21

- Kiełbasę można wytworzyć w ogóle bez mięsa - mówi w rozmowie z serwisem rp.pl, prof. Stanisław Kowalczyk, ekspert ds. bezpieczeństwa i jakości żywności.

Zdaniem prof. Kowalczyka, pierwsza ogromna fala fałszowania żywności była w połowie XIX w. Była ona związana z powstającym przemysłem. Druga ma miejsce teraz.

- W tej chwili jest ona związana przede wszystkim z procesami globalizacji, które nieprawdopodobnie wydłużają drogę od producenta do konsumenta. W związku z tym najczęściej konsument nie zna producenta – tłumaczy na łamach rp.pl.

Wydłużanie łańcuchów dystrybucji stwarza podatny grunt do oszustw i prób podrobienia surowców, z jakich produkuje się artykuły żywnościowe, kosztem ich jakości. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2016-06-15 10:36:24

    Oj, to chyba niekoniecznie efekt globalizacji. To efekt nacisku lobbujących, za którymi stoją pieniądze, duże pieniądze. Jaki problem wprowadzić prawne wymogi informowania o pochodzeniu? Przecież tyle przepisów absurdalnych wprowadzają, a tego nie potrafią, nie chcą, unia zabrania? Francuzi jak nie chcą polskiej konkurencji, właśnie wprowadzili jakieś absurdalne przepisy, wprost sprzeczne z traktatami. I mają UE w poważaniu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.