PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Eksperci: Raport na temat kasz nie wpłynie na decyzje zakupowe konsumentów

www.portalspozywczy.pl 27 listopada 2019 13:58

- Raport Fundacji Konsumentów nie zaszkodzi producentom kasz w dłuższej perspektywie. A już na pewno nie wpłynie on na decyzje zakupowe przeciętnego Kowalskiego i jego kulinarne przyzwyczajenia. (...) Przeciętny Kowalski jest przyzwyczajony do wszechobecnej chemii, ze wszystkich stron słyszy, że wszystko jest rakotwórcze. Informacja o glifosacie, nawet jeśli do niego dotrze, nie zostanie z nim na dłużej - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations i Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

20 listopada FoodRentgen i Fundacja Konsumentów opublikowały raport z wynikami badań kasz gryczanych z polskich sklepów na obecność glifosatu - kontrowersyjnego herbicydu, który może być używany do suszenia zbóż. Sześć z dziesięciu kasz gryczanych znanych marek dostępnych w dużych sieciach handlowych w całej Polsce przeszło pozytywnie badanie laboratoryjne na obecność pozostałości glifosatu. Wyniki raportu skłoniły sieć Lidl do wycofania partii zakwestionowanej kaszy. (czytaj więcej) Spośród czterech firm, których produkty wypadły najgorzej w badaniu, jedynie Sonko publicznie odniosło się do sprawy. 

O komentarz do wizerunkowego aspektu całej sprawy portalspozywczy.pl poprosił ekspertów z branży PR.

Jak mówi Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries, oczywistym jest, że produkty, w których wykryto tę szkodliwą substancję, powinny zostać wycofane ze sprzedaży, a osoby odpowiedzialne za to powinny ponieść konsekwencje.

- Lidl pokazał jak to się robi. Zareagował szybko i sprawnie. A teraz odpowiem na to pytanie z punktu widzenia marketingu. Czy strategia milcząca jest dobra? Tutaj wszystko zależy od tego czy temat jest na tyle duży i nośny, aby realnie zaszkodzić danej marce - ocenia.

Radowicz wskazuje, że z punktu widzenia komunikacji marketingowej w tego rodzaju sytuacjach nie należy wychodzić przed szereg i akcentować niewygodnych dla firmy faktów. - Oczywiście, należy tym kilku konsumentom odpowiedzieć, ale najlepiej w komentarzu lub w prywatnych wiadomościach. Nie rekomenduję publikacji oficjalnego oświadczenia np. na facebookowej tablicy. Doradzam trzymanie ręki na pulsie i stały monitoring antykryzysowy. Jeśli temat nabierze rozgłosu, wtedy działamy - dodaje.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.