Ekspert: Konsumenci oczekują, że marka wciągnie ich do zabawy

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2019 11:02

Da Grasso jest najlepiej ocenianą przez Polaków restauracją. Najlepszą restauracją typu Fast Food jest KFC, a najchętniej odwiedzaną kawiarnią Pijalnie Czekolady Wedel. Ulubionym Parkiem rozrywki Polaków jest bezdyskusyjnie Energylandia. Cinema City zostało zwycięzca w kategorii Najlepsze Kino a Fitness World zwyciężyło w kategorii Najlepszy Klub Fitness - wynika z badania OC&C Fundex 2019.

Rynek Główny we Wrocławiu został niekwestionowanym liderem całego rankingu Fundex 2019 w Polsce. Jest to miejsce najwyżej oceniony przez Polaków ze względu na wyjątkową atmosferę, możliwość doświadczania pozytywnych emocji i dobrej zabawy.

Miejsca stwarzające możliwość interakcji z innymi ludźmi, wspólnego przebywania i doświadczania, są tym czego polscy konsumenci coraz częściej aktywnie poszukują. Jest to trend wobec którego marki zarówno w branży rozrywkowej, ale także konsumenckiej nie powinny pozostawać obojętne - mówi Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants. Niestety marki jeszcze nie do końca nauczyły się odpowiadać na potrzebę swoich klientów związaną z potrzebą doświadczania, socjalizacji i zabawy– komentuje ekspert. „Kieszenie Polaków otwierają się w miejscach, gdzie są warunki i atmosfera do socjalizacji i doświadczania. Nasze bogacące się społeczeństwo aktywnie poszukuje miejsc, gdzie może spędzić wolny czas i dobrze się bawić w towarzystwie innych ludzi, doświadczać nowych wrażeń i przeżywać emocje. Tym samym skłonność klienta do zapłaty za usługi w takich właśnie miejscach jest znacznie wyższa niż w klasycznej restauracji czy kinie, a co ważniejsze wyższe ceny nie wpływają na pogorszenie odbioru miejsca przez klientów” – dodaje Zdziech.
- Czasy tryumfu marketingu produktowego dobiegają końca. W tej chwili powinien on ustąpić miejsca „marketingowi doświadczeń” - przekonuje ekspert. Klienci zazwyczaj bawią się lepiej, jeżeli mogą uciec od szarej codzienności i wypróbować coś nowego. Marki które zapewniają otoczenie i ofertę, która łączy ludzi i zachęca ich do rozmowy (oraz do dzielenia się wrażeniami na Instagramie) wygrywa. Doświadczenia gości często będą „porozrzucane” wokół punktów dobrej zabawy, które zostały tak zaprojektowane, aby sprzyjały rozmowie.

Najlepiej oceniane marki w kategorii Dobra Zabawa mają silnie zaangażowane zespoły, które identyfikują się w pełni z wartościami marki. Musi to być jednak autentyczne – marnej obsługi nie nadrobisz najlepszymi sztuczkami.
Wyniki badania OC&C Fundex wskazują, że można zidentyfikować pewne elementy, które wyraźnie psują dobre wrażenie. Bardzo powolna obsługa, niski lub niespójny standard bądź wątpliwa relacja jakości do ceny – to tylko kilka z nich. Trudno oczekiwać od gości, że będą się dobrze bawili, jeżeli całe wieki czekają na swoją kolej przy barze, martwią się o wysokość rachunku lub muszą korzystać z brudnych toalet. Wpadka w choćby jednym z tych obszarów sprawia, że cały czar pryska.
Jak pokazuje raport OC&C Fundex 2019 ta trudna do zdefiniowania dobra zabawa staje się nie tylko potężnym narzędziem marketingowym, ale jednym z filarów strategii rynkowych marek nie tylko z branży rozrywkowej, ale również w retailu i biznesie konsumenckim. Marki muszą już dziś pracować nad nową ofertą wartości dla swoich klientów, która oferuje im niepowtarzalne doświadczenia i szereg pozytywnych emocji, które lojalizują klienta z marką, napędzają nowy wymiar marketingu szeptanego także w sieciach społecznościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Dagmara 2019-07-04 15:30:50

    Bardzo ciekawy artykuł! Jak się nazywa raport, na podstawie którego stworzono tę publikację?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,99

  • Śr

    16,43

  • Min

    11,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8269
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.