Ekspert: Rośnie liczba osób, dla których przygotowanie posiłku to strata czasu

www.portalspozywczy.pl 2 lipca 2019 15:03

Ekspert: Rośnie liczba osób, dla których przygotowanie posiłku to strata czasu Fot. materiały prasowe

- Rośnie liczba osób żyjących samotnie, które uważają, że przygotowanie posiłku to strata czasu. Zmienił się także rytm i styl życia rodziny. Brakuje wspólnych posiłków, a tradycyjny obiad nawet niedzielny traci na ważności. W pogoni za pracą lub przyjemnością ludzie nie spotykają się już przy stole - mówił dr inż. Ryszard Kowalski, adiunkt w Zakładzie Technologii Produktów Mięsnych Instytutu Technologii Mięsa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu podczas Kongesu MEATing 2019.

Ryszard Kowalski wskazał, że spadek spożycia mięsa w Europie jest faktem, od którego branża nie ucieknie.

- Dodajmy do tego problemy branży mięsnej jak np. brak transparentności i pojawiające się afery, które wpływają na brak zaufania konsumenta. Nawet szefowie dużych graczy jak Tyson Foods sugerują, że obserwujemy powolny zmierzch konsumpcji mięsa. Do tego dochodzą popularne filmy jak "The End of Meat". Mamy też już raport WHO, w którym umiejscowiono spożycie mięsa czerwonego, w tym przetworzonego, na takim samym poziomie szkodliwości i rakotwórczości jak palenie tytoniu. Co prawda kilka miesięcy później WHO wydało sprostowanie do tego wyników tego raportu, ale większość odbiorców go nie czytała, nie mówiąc o tym, że nigdy nie przedstawiono metodologii tych badań ani liczebności grup populacyjnych, które poddano wywiadom - dodał.

Przedstawiciel Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wskazał, że postępowanie dzisiejszego konsumenta warunkują następujące trendy: ograniczanie zakupów, oszczędzanie, które "znów jest cnotą", konsumpcyjny odwyk, renesans DIY, selektywne zakupy, zmniejszenie wydatków na wyjazdy wakacyjne lub rezygnacja z nich, rozwój sharing economy, freeganizm i ruch slow life.

- Wydaje się, że zaspokojenie "prymitywnych", podstawowych potrzeb żywieniowych (jedzenie, biesiadowanie, wypoczynek) mamy za sobą i obecnie szukamy nowych rozwiązań. Na znaczeniu zyskuje szeroko rozumiana żywność prozdrowotna, a także produkty opatrzone czystą i czytelną etykietą. Konsument oczekuje naturalnych procesów przetwarzania (chłodzenie, mrożenie), większej oferty produktów bio, alternatyw dla produktów mięsnych, jak również produktów ze zredukowaną ilością lub bez soli i cukru - dodał.

Z drugiej strony Kowalski wymienił takie trendy jak przekąskowość, krótki czas przygotowania, szerokie możliwości wykorzystania surowca lub produktu, opakowania dla singli lub małe, wygodne i podzielne opakowania.

- W społeczeństwie zaszły ogromne zmiany struktur społecznych. Rośnie liczba osób żyjących samotnie, które uważają, że przygotowanie posiłku to strata czasu. Zmienił się także rytm i styl życia rodziny: brakuje wspólnych posiłków, a tradycyjny obiad nawet niedzielny traci na ważności. Ludzie w pogoni za pracą lub przyjemnością nie spotykają się już przy stole. Konsument jest gotów wydać pieniądze na żywność, ale tylko wtedy jeśli produkt będzie spełniał jego oczekiwania. Kolejne oczekiwanie konsumenta to uczestnictwo w projektowaniu żywności: jego skargi, porady i zalecenia mają stać się elementem współpracy między producentem a nim samym. W końcu konsument żąda też aby szybko adaptować smaki, które zna z wyjazdów do obecnych na lokalnym rynku produktów - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,25

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.