Ekspert: Wzrost rynku słodyczy będzie generowany przez produkcję pod markami sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 5 grudnia 2013 09:16

W segmencie słodyczy wzrost rynku będzie generowany przez produkcję pod markami sieci handlowych - uważa Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Jego zdaniem, jest jeszcze za wcześnie, by popularność w tym segmencie mogły zdobyć produkty funkcjonalne.

- Nie jest to sektor, w którym innowacje byłyby zagadnieniem pierwszoplanowym. Firmy raczej starają się wyróżnić na rynku opakowaniem, gramaturą, czy innowacjami smakowymi. Z kolei na innowacje typu produkty funkcjonalne jest chyba jeszcze za wcześnie dla polskiego rynku - mówi Piotr Grauer, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

W segmencie ciastek wymienia działania Mondelez, który pod marką BelVita promuje zdrowe przekąski na śniadanie - np. z mąki z pełnego przemiału, bez cukru. Tego typu innowacje można dostrzec też w segmencie cukierków - są to cukierki z dodatkiem ziół, czy witamin. - Te produkty znajdują się na granicy słodyczy i suplementów diety jednak z punktu widzenia wolumenów jest to jednak nisza - podkreśla dyrektor KPMG.
- Wzrost pod kątem wolumenu i wartości będzie chyba jednak w Polsce generowany w segmencie private label - zarówno w kraju jak i w eksporcie, w produktach prostych i niedrogich, tam, gdzie można zawalczyć wolumenem i niższymi kosztami na skalę ogólnoeuropejską - ocenia Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.