Frisco.pl: Sprzedaż chrzanu przed Wielkanocą rośnie o 351 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 26 marca 2015 13:29

O ponad 12 proc. wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl.

Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było o 35 proc. więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

- Zawsze przed świętami, w tym właśnie przed Wielkanocą, w internecie szczególnie często robimy zakupy spożywcze. Klienci widzą to jako najwygodniejsze rozwiązanie, które w dodatku oszczędza ich czas. A ten jest przecież wówczas wyjątkowo cenny. W okresie wielkanocnym odnotowujemy więc zwiększoną liczbę nowych klientów, którzy testują robienie zakupów spożywczych online, a co dla nas istotne – gdy święta mijają, oni pozostają z nami na dłużej – mówi Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl.

Według analizy Frisco.pl liczba zamówień złożonych po raz pierwszy w miesiącu świątecznym była większa o blisko 32 proc. niż średnio w trzech poprzednich miesiącach roku. W porównaniu do miesiąca przed świętami nowych klientów w okresie Wielkanocy było aż o 77 proc. więcej.

Z typowo wielkanocnych artykułów największy wzrost sprzedaży w miesiącu świątecznym notował chrzan – o 351 proc. wobec danych z miesiąca wcześniejszego. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również barszcz biały (+161 proc.) oraz biała kiełbasa (+158 proc.). Oprócz tego ponad dwukrotnie zwiększyła się sprzedaż rzodkiewki – o 137 proc., a także majonezu – o 104 proc. Do koszyka trafiło też o 31 proc. więcej jaj i o 29 proc. więcej szczypiorku.

W miesiącu świątecznym klienci Frisco.pl zamawiali przede wszystkim warzywa i owoce. Najczęściej do koszyka trafiały rzodkiewka, czerwona papryka, ogórki, cebula, marchew, pomidorki cherry, jabłka, ale też banany. Co ciekawe, te ostatnie w kwietniu cieszyły się największą popularnością. Ponadto, wśród najczęściej kupowanych produktów były też woda niegazowana i sok pomarańczowy. W świątecznym tygodniu natomiast oprócz świeżych warzyw i owoców czy napojów do koszyka trafiały najczęściej masło, cukier biały, jaja z wolnego wybiegu, a także śmietana i mąka pszenna, a więc wyroby używane do przyrządzania rozmaitych wielkanocnych potraw.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w miesiącu wielkanocnym w 2014 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z miesiąca poprzedzającego święta, I kwartału 2014 r., oraz miesiąca świątecznego z 2013 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Dżordż 2015-04-07 13:45:56

    Czyli z 2 do 9 słoików, ostro.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,71

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.