Galerie przyszłości: Handel zmieni się w wypoczynek

Property News 8 grudnia 2017 19:31

Galerie przyszłości: Handel zmieni się w wypoczynek Fot. Shutterstock

Centra handlowe przyszłości będą celem wielu aktywności, wraz z dodaniem do ich funkcji usług edukacyjnych, opieki zdrowotnej i różnych form wypoczynku - wynika z raportu CBRE "The future of retail 2030".

Handel, zdaniem ekspertów ewoluuje w stronę szybszej usługi, zmieniając rolę centrów handlowych. To zmiany mające nadążać za szybko zmieniającym się podejściem i wymaganiami konsumenta. Inwestorzy i handlowcy muszą zaadaptować się do nowych trendów z wyprzedzeniem.

Future of retail 2030 sprawdza 40 potencjalnych trendów, które mogą zmienić przyszły świat handlu, biorąc pod uwagę zmiany w stylu życia konsumentów, miejskie otoczenie, operacje handlowe i logistyczne oraz inne kwestie wpływające na branżę handlową. Pierwsze osiem prognoz CBRE ujawniło podczas niedawnej konferencji we Francji.

Zakres prognoz jest bardzo szeroki, jednak da się zauważyć w nich wspólną tematykę. Konsumenci coraz częściej chcą szybkiego dostępu do dóbr i serwisów, za pośrednictwem wielu kanałów. Innym pragnieniem jest znaczące doświadczenie podczas dokonywania zakupu - takie jak edukacja, rozrywka, dobre samopoczucie.

Smartfony odejdą w zapomnienie, ale mobilny handel będzie rósł. Eksperci przewidują, że rynek technologii i wirtualnej rzeczywistości dojrzeje, jednak spadnie zależność od smartfonów. Zamiast nich do sieci podłączą konsumentów mniejsze, wygodniejsze gadżety, gwarantujące szybki dostęp do informacji i serwisów. Handlowcy powinni przygotować odpowiednio dostosowane środowisko, usprawniające łączność, które uzupełni dostęp konsumentów do sieci.

W przyszłości mają przeważać niezależne sklepy. Celem dla klientów będą takie centra handlowe, które oferują coś unikalnego, skierowanego do lokalnego konsumenta. Sieci handlowe będą musiały rozwijać lokalne koncepcje, także zmieniając odpowiednio nazwy, aby stworzyć wrażenie niezależnej marki.

Zmienią się również zasady dokonywania płatności. Tradycyjne kasy zostaną zastąpione przez szybsze, bezgotówkowe formy. Ten trend powoli zaczyna być faktem, wiele sklepów wprowadza płatność tylko kartą, a rosnąca w siłę technologia tylko wzmacnia te działania. Taki rozwój handlu wpłynie na redukcję miejsc pracy, ponieważ asystenci nie będą już niezbędną częścią doświadczenia klienta w sklepie.

Zdaniem ekspertów zmianie ulegnie forma sklepowych przymierzalni - będą ułatwiać klientom zakupy, umożliwiając przetestowanie ubrań w wirtualnej rzeczywistości, w zestawach z już posiadanymi. Technologie usprawnią także zmianę rozmiaru albo modelu, chociażby dzięki ekranom dotykowym, dzięki temu konsument nie będzie już zmuszony do opuszczania przymierzalni.

Prognozowany jest wzrost miejsc oferujących usługi prozdrowotne, typu wellness. Ewoluujące pokolenie Instagrama będzie jeszcze bardziej zainteresowane w inwestowanie w dobre samopoczucie i wygląd. Dlatego centra handlowe będą standardowo wyposażone w strefy fitness czy siłownie.

Na koniec: handel będzie wypoczynkiem. Sklepy zmienią się w showroomy, dlatego wszystko, co związane z czasem wolnym będzie coraz częstszym elementem ich wyposażenia. Rozmyje sie różnica między tym, co jest handlem, a co wypoczynkiem, bo centra handlowe będą coraz silniej wychodzić naprzeciw potrzebom konsumentów, szukających unikalnych doświadczeń w sklepach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.