Generacja Z na nowo definiuje reguły gry w handlu

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2019 11:53

Generacja Z na nowo definiuje reguły gry w handlu fot. shutterstock

Blisko 4 na 10 najmłodszych konsumentów, poniżej 25. roku życia, wydaje na odzież i obuwie ponad 200 zł miesięcznie, co trzeci przynajmniej raz na kwartał kupuje produkt luksusowy, zaś 44% jest skłonne podpiąć kartę płatniczą pod aplikację sklepu. Generacja Z, która w ciągu kilku lat stanie się najliczniejszą grupą konsumentów w Polsce, na nowo zdefiniuje reguły gry w branży handlu detalicznego.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Accenture i FashionBiznes.pl, Generacja Z różni się w swoich zachowaniach zakupowych od starszych pokoleń. Dużo chętniej kupuje online – już ponad połowa najmłodszych konsumentów dokonuje większości swoich zakupów z takich kategorii jak moda czy elektronika w sieci. Młodzi są też bardziej skłonni, by dodatkowo zapłacić za dostawę w ciągu kilku godzin – tak deklaruje trzech na czterech badanych z Generacji Z.

Jednak nie tylko szybkość i wygoda ma dla nich znaczenie – konsumenci z Generacji Z większą wagę niż starsze pokolenia przywiązują do społecznej odpowiedzialności firm, wysokiej jakości materiałów, a także statusu, jaki mogą zyskać dzięki zakupowi konkretnych produktów np. z limitowanych serii albo przed oficjalną premierą.

– Nasze badanie zwyczajów zakupowych Polaków pokazało spore różnice pomiędzy poszczególnymi grupami wiekowymi. Obecnie na kształt rynku w dużym stopniu wpływają jeszcze starsze generacje – Pokolenie X i Millenialsi – które nadal są aktywne zawodowo i odgrywają dużą rolę jako konsumenci. Jednak w ciągu najbliższych kilku lat kluczową dla firm handlu detalicznego grupą konsumentów stanie się Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 roku. Dlatego firmy powinny już dziś koncentrować swoje działania na poznawaniu jej zachowań oraz budowaniu najlepszej strategii odpowiadającej jej potrzebom – mówi Rafał Reif, dyrektor w Accenture Polska odpowiedzialny za doradztwo dla firm z branży handlu detalicznego.

 Potrzeba doświadczania

 Zaledwie jedna trzecia Generacji Z jest już aktywna zawodowo, a jednak jej siła nabywcza jest dość wysoka. 38% jej przedstawicieli wydaje na modę ponad 200 zł miesięcznie, zaś kolejne 31% między 100 a 200 zł. Wydatki na elektronikę przekraczające 200 zł miesięcznie deklaruje 30% najmłodszych konsumentów, zaś na kosmetyki – 23%. Ich wydatki na produkty life style’owe kształtuje się na podobnym poziomie jak w przypadku starszych i w większości aktywnych zawodowo millenialsów.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6540
Ilość aktualnych ofert: 272761

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.